Mentalt trött

När jag tränade friidrott så fick vi alltid lära oss att det var viktigt att träna upp sitt nervsystem så att det orkade med all träning. Då förstod jag aldrig vad de menade.

 

Idag har jag förstått! Efter att ha kämpat mig igenom Friskis intensivjympa (på ett allt annat än hedervärt sätt)  gick jag till måndagsvolleybollen. Efter ungefär halva tiden hände det något. Inte för att jag spelade toppenbra innan heller, men det var som om min syn, hörsel och reaktionsförmåga slutade samarbeta! Jag sprang in i min lagkamrat, tog bollar som de andra ropade om och sköt bollar 2 planer bort. Jag tror att jag var mentalt trött - nervsystemet hängde helt enkelt inte med!

MEN jag satte alla hoppservarna, sjukt snygga var dem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0