Intervjuträning

En av höjdpunkterna på AGORA-dagen igår var min intervjuträning med en kille från LUs karriärservice. Han styrde upp en kort fingrerad intervju där han frågade om mig som person, varför jag sökte företaget, karriärmål, konflikthantering och stress.

Han ansåg att det var ytliga frågor - jag kände mig grillad.

Nästa gång jag ska på riktig jobbintervju ska jag nog ta en heldag och förbereda mig innan...

Efteråt fick jag feedback på hur jag hade betett mig och svarat under intervjun, riktigt spännande. Tydligen har jag bra ögonkontakt, ett lagom kroppsspråk och ger bra svar som svarade på hans följdfrågor innan han hann ställa dem. Däremot pratar jag alldeles för fort, och bör lägga in pauser för att hinna tänka efter och låta intervjuaren komma med inlägg. Fast något rätt måste jag ju ändå ha gjort när intervjukillen på slutet slänger in
"ja, men, asså, JAG hade ju anställt dig!". Jag vägrar tro att det är något han sa till alla, och tar till mig det som en fin komplemang!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0