A little piece of heaven

Man hittar så bra saker när man städar. Nu precis hittade jag en ask som jag fick av min mamma för ungefär 5 år sedan. Den innehåller en bit av en mandala som tibetanska munkar gjorde i Göteborg då.

Hur kan jag då ha en del? Jo, de arbetar flera dagar med att göra den vackra konstruktionen av färgad sand, och sen sopar de ihop den. Detta arbetssätt är en symbol för alltings skönhet och förgänglighet. För mig betyder det att allting har något vackert i sig, och att vi måste ta vara på det när det finns, för det kommer inte alltid finnas kvar.

Själva motivet på mandalan symboliserar de kosmiska och himmelska regionerna. Så min ask innehåller en liten bit av himmelen.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0