Komplimanger

Jag måste bara inleda med att säga en sak:

Anledningen till att jag skriver är att a) jag gillar att skriva av mig, och b) att jag har tidernas sämsta minne, varför det är bra att skriva ner alla smarta tankar så att jag inte glömmer bort dem. Med detta erkänner jag alltså att ni som läser ofta kommer i andra hand (vilken egoistisk jävel jag är...).

Detta innebär:

- Tar ni illa vid er av något jag skriver så får ni skylla er själva,
- Allt jag skriver är inte sant då allt är sett ur min synvinkel och
- Att jag ibland kanske inte skriver saker som är så "korrekta", som att skryta om tentaresultat eller radda upp komplimanger (som jag kommer göra här nu :) ).

I övrigt hoppas jag att ni uppskattar mitt skrivande!


Orsaken till ovanstående stycke är alltså att jag tänkte skriva ner lite av de fina komplimanger som jag fick i helgen (som jag nämnde i förra inlägget). Komplimanger är ju till för att vara sanningar som får någon att må bättre, så varför inte skriva ner dem och må bra av dem lite längre?

(btw, vissa kommentarer kanske känns lite sexistiska när man läser dem såhär ur sitt sammanhang, men i rätt kontext och sagt av rätt person så var de inte det. inte som när min chef i torsdags kläckte ur sig att  täckbyxorna ska sitta såpass tight så att killarna har något att titta på - DET var sexistiskt)

(k) "Vilken rund snygg rumpa du har" och "Ställ dig upp Emma - kolla Anton vilken snygg rumpa hon har!"

(k) "Kan inte du gå runt i underställ hela tiden?!"

(i) "Shit vilka ryggfiléer du har" och "Du är lite bitig.. Jag gillar det.." och liknande kommentarer om mina typ muskliga armar, ben o rygg..

(i) "Tur att vi inte började såhär i torsdags, då hade det kanske inte gått så bra i helgen..."

(i) "Ju mer du lirkar in dina ben vid mig desto bättre kommer jag sova."


(i) "Jag ser det här mer som en kakburk, som är god att äta för tillfället men tar slut"

(k) "Du knäcker ju oss andra på skidor" och efter protester "Du är ju lätt bästa tjejen på JT" och "Du måste åka med hit på 1a maj, då tävlar vi mot de andra bolagen och vi brukar alltid förlora för att våra tjejer inte åker så bra."


(l) "Vad duktig du är på carving!"


(m) "Jag tror lätt att du skulle kunna dra igång en afterski med ungdomar!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0