Ålderstecken?

Lite funderingar med glimten i ögat:

Jag funderar på om jag börjar hitta ålderstecken hos mig själv. Inte rynkor och sånt där trist, utan mer att min smak har breddats. Skulle inte vilja säga att jag har mogen smak (fisk och skaldjur går fortfarande bort på matbordet och jag väljer vitt vin framför rött), men ändå.

Det jag menar handlar dock inte om fysiska tecken eller mat, utan om ett vanligt och roligt diskussionsämne i vänkretsen - MÄN.

 

De senaste veckorna har jag kommit på mig själv med att tycka att tre (3) män i fyrtioårsåldern ser himla bra ut. Det är betydligt oftare än i vanliga fall. Självklart finns det alternativa förklaringar såsom att det helt enkelt har dykt upp snygga fyrtiotaggare runtom mig på sistone. Men ändock: Det började med Anders som var med på inforesan till Hafjell. Jag utnämnde honom då till helgens DILF (jämför med uttrycket milf i American Pie). Anders fick dock konkurrens från min skidskoleelev Manfreds pappa, också han en fin jäkel som dessutom passade på att statuera bra exempel för barnen genom att ge skidläraren en kram :P Och nu har jag då träffat på en till man 40+ som inte går av för hackor!

Är det dem eller är det jag? 

 

Anders (som dessutom är min gamla kollega Jons twenty-years-older-lookalike)


Kommentarer
Postat av: Josefine

Tröstar det om jag säger att du inte är ensam? Jag stöter inte på folk i 40+åldern, men jag har på senare köpt mer än en "Damernas Värld" (inte helt pjåkg faktiskt. Dock EJ att förväxlas med "Svensk Damtidning" eller klädesplagget "damasker"). En av mina kompisar menar dessutom att Ecco-skor faktiskt är bekväma och inte alls så tantiga som vi andra säger. :O Hmm, vi får väl se vart det här slutar...

2010-01-15 @ 00:45:51
URL: http://josshanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0