Vikten av mat

Idag vid kl 13.30 var en av mina sämsta tidpunkter på länge!

 

Jag var irriterad på typ ALLT. Inte för att någon gjorde något fel, utan för att jag inte mådde bra själv. För det första var jag allmänt stressad och ur balans, och för det andra var jag (nog) galet hungrig. (nog)? Ja, jag kände mig inte hungrig, men det kändes som den mest logiska förklaringen. Min kropp och hjärna klarar sig inte så länge på två små mackor och en kopp kaffe. Så det var en STOR lättnad när Maria mer eller mindre ledde bort mig till Amica så att jag fick köpa lunch. Sen slängde jag i mig maten, vilket kanske inte var så bra, men jag var betydligt lugnare efteråt i alla fall. Men det dröjde ända till kl 16.30, när jag hade slått mig ner i Niklas soffa med pasta-med-kyckling-och-galet-mycket-mozzarella-och-fetaost-och-beasås och ett glas rött som jag lugnade ner mig riktigt. Saker som jag tror lugnade ner mig:

- Jag hade fått i mig mat, och den hann gå ut i kroppen
- Jag drack vatten
- Jag var på ett ställe där jag liksom inte KUNDE göra flera saker samtidigt
- Inga av de problem som diskuterades var huvudsakligen mina problem
- Jag tyckte att jag gjorde min uppgift som mötesordförande rätt bra
- Jag hade fått promenera från Campus till Tågaborg

Detta kanske jag ska ta med mig? Så när jag är stressad kanske jag ska röra mig, äta, dricka vatten och försöka göra en sak i taget? Inga tips som jag inte har fått innan, men det kanske börjar sjunka in lite nu?

Förlåt till er som har blivit utsatta för min katastrofala eftermiddag, och tack för att ni hjälpte mig ur den!


Absolut lugn på dykbåten i Chania :)


Kommentarer
Postat av: Cesse

"Rätt" bra? Fenomenalt bra!

2010-02-17 @ 22:12:47
URL: http://cecilialarssonsblogg.blogspot.com
Postat av: Josefin

Ta hand om dig!!

Jag vet hur det kan gå så ta hand om dig innan bägaren rinner över! KRAM

2010-02-17 @ 22:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0