Side

I sommar bär det av till Turkiet :) Ikväll är jag lite glad över det igen. Tror det kommer bli kanon!

 

Var ju faktiskt i Side (staden där jag ska jobba) för fyra år sedan. Oj vad det har hänt mycket sen dess! Då var jag där som nybakad student tillsammans med dåvarande pojkvännen. Jag friidrottade fortfarande, jobbade på hotell, bodde hos mor&far och hade inte kärat ner mig i skidåkning än. Det är inte mycket som är likt mitt liv idag!

I alla fall, såhär minns jag Side: varmt, god mat, lite mindre stad, ruiner, en galet brant backe, billig shopping, utflykt på nån flod, de körde som idioter, söta hundar överallt, ett uteställe på piren och lite pubar, inte våga äta "vanlig" kebab, promenadavstånd till stan, varm sand.



Östra stranden i Side är/var full av ruiner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0