Långa förhållanden

Tack till AGORA-gruppen för en supertrevlig sittning! God mat, vin, dans, sång, tal och upptåg.

 

Men vad som snurrade i mitt huvud när jag gick hem var faktumet att en ny, inte nära men kär, vän har gjort slut med sin flickvän efter typ jättelång tid tillsammans.

Varför händer det så ofta?!

Ok, jag får starta med att gå tillbaka till mig själv. Tre seriösa förhållanden har jag haft, som har tagit slut av anledningarna 1) vi bråkade varje dag och jag fann någon ny som gjorde mig lycklig 2) min vardagssituation ändrades helt vilket fick mig att omedvetet utvärdera vårt förhållande 3) min pojkvän skulle flytta långt långt bort, vilket fick oss att tänka efter och inse att förhållandet inte var prioriterat för någon av oss.

I alla fallen har det liksom hänt någonting som har förorsakat förändringen. Hur kommer man på, mitt i vardagslunken, att "det här är nog inte vad jag vill egentligen"? Jag är nästan villig att ställa upp hypotesen att så är det inte, men att man kanske inte är medveten om vad det är som har hänt som har fått en att tänka efter.

 

Pojkvän nr 2 och 3 (nr 1 är före digitalkamerans tid)
- gone since long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0