Kaka eller choklad?

Nu har jag sådana där i-landsproblem igen.

 

Tänk "pest eller kolera" fast tvärtom, typ "kaka eller choklad".

 

Igår satt jag ju och fixade och tänkte inför nästa år. Sökte mentor via skolan (känns ju skitbra med min mentor nu, så varför inte prova skolans program med?), planerade inför sommarens barnklubb, ansökte om att bli studentrepresentant i Alumniföreningen och sa till Cesse att jag funderar på att söka ordförande i kåren. Det känndes rätt stabilt, som att jag hade bra koll på vad som skulle hända och att det var jäkligt bra grejer.

Sen idag då. Idag ringde telefonen, ett lundanummer. Hörde först inte vad människan sa, men sen insåg jag att hon sa "...du sökte ju till Australien förra året, och nu har vi fått ett avhopp och vill erbjuda dig en plats på University of Sydney under höstterminen...".

Kaka eller choklad?


Kommentarer
Postat av: Josefin

OJ!!! what to dooo?

2010-02-10 @ 07:09:24
Postat av: Mathilda

Oj jisses! What to do, what to do. Jag förstår att det är ett tufft val. Antingen stannar du och tar dig an utmaningar här hemma eller så åker du iväg, träffar stört mycket folk och tar dig an de utmaningar som väntar down under. Det är svårt. Men hur många gånger får du chansen att åka till Australien. Bekostat av skolan?



Du kommer att välja rätt. Let your heart guide you!

2010-02-10 @ 09:09:26
URL: http://emwebe.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0