J-vla skånetrafiken

Long time, no see - men nu är jag på plats i Umeå!

 

Och det var inte så självklart i fredags eftermiddag att jag skulle komma fram... Efter "snökaoset" på fredag morgon (det snöade ca 5 cm) så ställde Skånetrafiken in tågen till Hässleholm och ersatte med buss. Och buss är ju mycket långsammare än tåg, så jag hann ju inte med anslutningen Hässleholm-Stockholm och följdaktligen inte Stockholm-Umeå heller.

Om jag var bitter? Ja...

Men inte nog med det! När jag kontaktar Skånetrafiken för att be dem skicka mig fort som satans med första bästa tåg/buss/flyg/taxi norrut, så säger de att det ända de kan göra är att boka in mig på hotell i Hässleholm och skicka iväg med så att jag kommer till Umeå kl 22 kvällen efter (istället för 6.30 som jag skulle ha kommit fram).

Om jag blev ännu mer bitter? Ja...

Efter massa bråk, där klumpen i halsen ibland fick min röst att spricka,  fick jag dem ändå att boka en biljett till mig som gjorde att jag var i Umeå kl 16. Fnurran på tråden var bara att jag fick sitta 7½ timme i världsmetropolen Hässleholm. Inte vad jag hade tänkt mig... Men kvällen blev riktigt bra! Efter en stunds irrande på stan droppade jag in på Harrys, där den trevlige och söta bartendern lovade att jag fick sitta hela kvällen. Käkade mat, pratade i telefon, såg på OS, pratade med söt-bartendern och fick till slut sällskap av Göran, 57, som tyckte att jag var en väldigt trevlig ung dam. Som tur var kom Linda och hennes pojkvän in och höll oss sällskap en stund, annars hade jag nog strypt Göran. På slutet av kvällen fick jag även träffa Görans vänninnor, en väldigt spännande upplevelse.

Till slut närmade sig klockan 24, så jag fick gå till tåget. Och hör och häpna - resten av resan gick utan problem! Wooho!

 


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Den där Göran verkade lite creepy ^^

2010-02-22 @ 13:50:22
URL: http://linnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0