Tekniskt inkompetent

Vissa människor får tekniska saker att fungera.

Jag är inte en sådan person.

Hur gör de? De som trycker på exakt samma knappar som jag, men som får saker att fungera? De som kikar runt en stund på datorn, och så fungerar den helt plötsligt igen? De som har lyckats nå insikten om att anledningen till att något inte fungerar kanske är att sladden är urdragen, igen? De som fattar vilka playknappar man kan testa på DJ-utrustningen, och liksom veta att de inte förstör någonting?

Om det finns en högskolekurs som gör att man blir lite mer händig (gärna både tekniskt och praktiskt) så hade jag lätt hoppat på den. Jag hade kunnat läsa 30 hp. Eller, ja, 15 hp i alla fall. Lätt värt.

Tur att det finns andra, som inte heller hittar pauseknappen till dvd'n.

Och tur att Konsum har öppet 7-23 och säljer proppar till ett mycket fördelaktigt pris.


Kommentarer
Postat av: Josefin Nyrell

haha du och dina proppar ;)

2010-04-06 @ 00:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0