Måste man prata om allt? Varför?

På fråga a) svarar jag "Vet inte" och på fråga b) svarar jag "Pass".

Man kan ju inte riktigt tvinga någon att prata om saker. Jag har bara blivit så rädd för när folk sopar saker under mattan och låter dem vara istället för att bearbeta dem - eftersom jag själv gör precis så. (det är ju skitjobbigt att bearbeta saker). Så istället försöker jag få folk att prata om saker, men det är ju inte så jäkla rättvist eftersom jag själv inte gör det.

Likadant hade jag ju en diskussion med Micke mentor (kul namn :) ) om hur ofta man bör ha möten. Han propagerade för att ha möten sällan, och min åsikt var tvärtemot. Men egentligen tycker jag ju att det är skitenkelt att bara göra saker själv, utan att fråga andra och utan att behöva ta hänsyn till andra. Fast från (nästan) alla andra håll så inpräntas det ju i en att man ska ta beslut tillsammans.

Vad är rätt och vad är fel?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0