Att ge bort saker

Det är så kul att ge bort saker. Jag läste någonstans att "36 kronor är vad som krävs för att du ska må bra av att ha gett något till någon annan, men att samma summa spenderat på dig själv inte gör någon skillnad". En självisk sida av att ge bort saker, men jag tror att den som får saker blir glad också.

Men det är skillnad på att ge för att man vill eller för att man känner att man måste fixa något:

- När man måste fixa något innan en speciell tid är det skitjobbigt. När man liksom vill komma på något jättepersonligt och skojigt och bra, men det bara står still i huvudet. Då är det väldigt frustrerande.

- Men när man hittar något som bara känns så perfekt att ge till någon, då är det bara SÅ roligt!! Framförallt om det är så bra timing att det faktiskt finns ett bra tillfälle att ge någon det, och tid och ekonomi finns för att fixa det. Då är det bland det roligaste som finns.

Just nu har jag hittat en riktigt bra present att ge bort om ca 2 månader - lagom för att hinna fixa den tror jag. Jag är så nöjd :)


Kommentarer
Postat av: Lucke

Var med och tävla om ett presentkort på H&M på min blogg :)

2010-04-06 @ 21:54:03
URL: http://lucken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0