Söndag v38

Nya krafter är hämtade så nu testar vi att köra igång bloggen igen!

1) Man ska klä sig efter var man ska
Under lördagen lyckades jag med två härliga klädmissar:

**På SKISTARs intervjuer dök jag upp i lacktights och en lång stickad tröja. De flesta andra intervjuarna satt i pösiga jeans och en tjocktröja. Behöver jag säga att jag inte tog fram klackskorna som låg i väskan?! (fick en härlig kommentar från en av rekryterarna som jag inte ens kände med: "Har du skinnbyxor på dig?! Aha, tights (känner på dem)... Fan vilka porriga!" Så kan det gå...

**Jag packade ju alla helgens kläder i fredags eftermiddag, så jag fick ju redan då bestämma vad jag skulle ha för utgångskläder och så... Valet föll på den underbara, jättesöta rosa/vita klänningen jag fick från Madde i somras.  Sedan blev det bestämt att vi skulle gå till Sticky Fingers på lördagskvällen, ett rockställe. Alla andra gick runt i svarta eller möjligtvis mörkblå kläder, så jag kände mig som en karamell där...

MEN - hellre överklädd än underklädd!

2) På intervjuer ser man igenom det man säger
Det var ganska komiskt att se hur lika svar många gav på intervjuerna igår... Men när man hade sett ett par stycken intervjuer började man tänka på HUR de svarade! Hur de satt, om de vågade vara personliga osv osv. Och vissa smälte man ju bara för och kände att man inte skulle vilja vara utan dem i vinter! Ska bli intressant att se vilka som blir utvalda, det är helt störd konkurrens om platserna i år!

3) Fotbollsfolk är inte riktigt kloka
Stötte på Hammarby IFs klack idag, på väg mot "Gamla" Ullevi... Helt galna! Skrek och hade ingen koll och försökte tränga sig igenom polisernas mur... Och det var inte så att IFKarna var bättre! När Hammarbyarna kom gående i poliseskort bestämde sig några enstaka IFKare för att springa MOT dem! Hur tänkte dem där? Självmordsbenägna eller bara allmänt dumma och "caught in the moment"?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0