SMS-dare

Igårkväll firade vi Emilia som äntligen fyllde 21 (hon är fortfarande lite liten bara..)! Mitt i kvällen bestämmer vi oss för att köra en sms-utmaning: Skicka "Vilka tre saker skulle du ta med dig till en öde ö?" till 5 personer (så "fel" personer som möjligt). Jag började med att misslyckas med utskicket och skrev "...från en öde ö" istället, men fick iaf följande svar:

Götmalm (körde en säker person :) ) 
"Dig, marcus och en årsförbrukning mat :)" och senare "Varför undrade du om den öde ön? Blev ju nyfiken..."
Det är lite roligt att hon inte reflekterar över att jag skrev fel i frågan, men hon frågade ju åtminstone varför jag undrade (till skillnad från alla andra)... Men varför en årsförbrukning mat och inte en livsförbrukning?!

Erik
"Ja det hade vart svårt att ta med sig nåt från en öde ö måste jag säga, Men kanske en kokosnöt, ett sandkorn och båden man kom i kanske ;)"
Sandkorn?! Ajja, han märkte ju åtminstone att jag hade skrivit fel (kanske kan se det som ett nykternetstest?!)

William
"Från en öde ö, hum? Tung fråga! Till ön vet man ju men från ön? Allt som jag tog dit vill man ju ha tillbaka ;-), sj?"
Här känner man ju sig nästan förlöjligad för att jag lyckades ställa fel fråga (jävla sangria)!

Hampus
"Att ta med sig från en öde ö... Förmodligen skulle jag inte ta med mig något där ifrån... Till en öde ö skulle jag ta med mig musik en säng och en kniv dock :p"
Äntligen någon som är lite snäll och svarar på det jag undrar även om han fattade att jag skrev fel!

Robin
"En smaskig vårfitta och tre par stövlar."
Va??! Var tvungen att utveckla denna konversation med min kära gamla träningskompis, så jag skrev tillbaka och tackade för ett intressant svar... Det utvecklade sig till slut så att vi bestämde oss för att ha en blinddate, jag med en nejlika i knapphålet och han med ett mjölkpaket på sig. Jag sa att jag gillar långa skogspromenader och mysiga hemmakvällar, så vi bestämde oss för det även om han sa att han föredrar noshörningar och karatefilmer.

"A day in the life"


Kommentarer
Postat av: Malin

måste få försvara mig att man faktiskt läser i ordbilder och man läser det man tror står och som i det här fallet SKULLE HA STÅTT =)

2009-09-27 @ 18:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0