Om stenar som faller..

En liten sak som har tyngt mig föll precis från mitt hjärta. Har vart spänt mellan mig och en gammal vän länge, och vi har inte riktigt pratat med varandra av olika omständigheter, och när vi faktiskt har pratat med varandra är det för att jag har hört av mig på något sätt. Men nu, när jag satt framför datorn och såg på Andra Avenyn, dyker vännens namn upp i ett messenger-fönster! Redan då blev jag glad, och ännu gladare när avslutningsfrasen blev det vanliga "pusspuss".

Som om allt är bra, nästan som förut.

För allt är inte "som innan, med allt vad det innebär" som vännen en gång uttryckte sig. Saker har hänt, och det kanske är lika bra det, eller kanske till och med bättre än förut? Strunt samma, det känns bra nu. Jätteskönt.

Imorgon är en ny intensiv dag. Ska börja med att frakta 150 bullar och 80 mackor med tillbehör till skolan och samtidigt behålla en presentabel look. Sedan blir det Stratkom-konferensen på Dunkers 9-15, föreläsning 15-17 och kårjobb 17-20. Eftersom det är första torsdagen i månaden är det ju förfest i fören (appropå det, spana in /stampus nya flödesschema http://www.facebook.com/home.php#/photo.php?pid=3664330&id=139131874362) och olika röster talar för att jag ska dyka upp... Vi får se, har ju lite att fixa inför fredagen med. Behöver jag säja att tiden går rätt så fort just nu?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0