Måndag v39

Man måste ta hänsyn till andras lärstilar

Det är jobbigt att ta till sig, men alla lär ju sig faktiskt inte på samma sätt som man själv... Och om ansvaret för att lära ut något läggs på en själv så måste man ta hänsyn till det! Vet inte riktigt hur, men jag (som enligt min extrakurs första självskattningstest helst arbetar med abstrakt tänkande) måste anpassa mig till de som hellre lär sig genom konkreta upplevelser, aktivt experimenterande och reflekterande observationer. Jobbigt! Eller intressant? Det är mycket lättare att arbeta med folk som lär sig som en själv, men det är ju en större utmaning att nå fram till alla...

Kung i baren - kung i backen

Det är den lärdomen som sitter bäst från min första skidlärarkurs. Och i Bad Gastein lärde jag mig att det enklaste är att gå upp innan man har nyktrat till. Lite läskigt när man utnyttjar de kunskaperna två gånger på samma vecka...

Miljöombyte kan räcka som energispruta

Helgen har varit fullspäckad men det var ändå skönt att komma iväg ett litet tag. Kändes som att jag hade vart iväg hur länge som helst när jag kom tillbaka till skolan idag! Så nu kör vi igen, full fart!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0