Nattsång :)

En av tidernas bästa sånger:

http://www.youtube.com/watch?v=ggTuf9taCDc&feature=player_embedded


Fattig liftvärd

 

Jag är en fattig liftvärd

Men jag lever ändå

Byglar hackar skottar

När chefen ser på

 

Resten utav dagen den sitter man av

Ringer sina vänner och stämmer av

Planer inför kvällen – hur skall den se ut?

Var skall festen börja, var skall den ta slut?

 

Kvällen den blev lyckad, om jag minns rätt,

Har så svårt att minnas efter klockan slog ett…

 

Åter går till jobbet med tunga steg

Bena känns som gummi, huvet som deg.

Dagen rullar sakta, framåt ändå,

Tur att det finns cola som får kroppen att stå

 

Sen till dagens höjdpunkt: vem låg med vem?

Borde gå till kyrkan och kolla min lem!

 

Svär åt några danskar som inte förstår,

Deras jävla stavar har gett mig sår

 

Dagar går och kommer, snart är det slut

Kroppen den tar skada men håller ut

 

Tack för att ni lyssnar på min melodi,

Jag är fattig liftvärd, men jag är fri


Kommentarer
Postat av: Malin

UNDERBART!!!!

2009-10-26 @ 18:00:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0