Bra läkkött?!

Okej, min "lilla lilla feber" som smög sig på i gårkväll utvecklades och slog ut mig totalt. Sov till och från i 13 timmar, hög feber (tror dock att min grekiska termometer kryddade lite när den sa att jag hade 40,2), hostade så mkt att jag kräktes........ Galet. Men ännu mer galet var att när jag vaknade så kände jag mig ganska kry igen. Grektermometern visade på 37,5 och jag hostar knappt. That's what we in Sweden call "bra läkkött" ;) Nu kanske jag inte ska vara för kaxig, helt frisk är jag inte (märks mest på att jag inte är hungrig..), men snart så!

Bästa var ändå rådet som jag fick från den snälla sjuksköterskan på sjukvårdsupplysningen.. Frågade vad jag skulle göra åt min j-vla nacke (tänkte att jag kunde passa på när jag ändå hade kämpat mig med att ringa upp) och fick tipset att inte sitta för mkt framför böckerna, och om jag gör det ta många små pauser. Såna tips gillar vi!

Nu ska jag nog ta på mig massa varma mysiga kläder och krypa ner till Humlan och köpa Cola! Hejsvej!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Säg te dina lärare att du inte får sitta för mkt framför böcker och att du måste ha en bensträckare var tionde minut. Börjar du bli gammal emma?

2009-10-13 @ 21:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0