Vackert

Lars älskade Winnerbäck, det gör lite ont att säga det, men jag tycker nog bättre om dina gamla texter än dina nya. Inte för att dina nya är dåliga, utan för att de gamla är  fantastiska.

Något av det vackrast jag vet är introt på Hugger i sten.

"Jag dricker glögg med balkongdörrn öppen inatt. Jag är så trött på alla mail och koder... Jag vill ha dig här, på riktigt, i natt; och suga liv ur din halspulsåder."

Så vackra ord! Det är en sådan sång som jag inte riktigt kan släppa. Vet att jag lyssnade och sjöng på samma intro när vi var i Hemsedal 2005 (eller var det 2004?), och min musikälskande vän bara tittade på mig och sa att det var härligt att se någon som älskade en låt så som jag gjorde. Sådan kärlek försvinner aldrig :)

Kom (album)
Omslaget till Kom vittnar om att det är tio år sedan den kom ut... Men många av låtarna är riktiga favoriter!

1. Kom

2. Kom ihåg mig

3. I Stockholm

4. Du får mig

5. Du gamla, fria nord

6. Måste vara två
7. Aldrig riktigt slut
8. Hugger i sten

9. Söndag 13.3.99

10. Tanken som räknas
11. Nästan perfekt
12. Fria vägar ut 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0