Lärstilar

Gjorde ett test för ett tag sen på lärande ledarskaps-kursen. Fick fram att jag helst lär mig genom abstrakt tänkande (om jag inte minns fel). Så som följd av det skulle jag vilja presentera: 
"An Emma-way of learning" eller "Hela meningar är överflödigt"!

IB anskaffningsvärde-IB ack. avskrivningar-IB ack. överavskrivningar=ingående skattemässigt värde
ingående skattemässigt värde+anskaffningsvärde nya inventarier-försäljningsbelopp avyttrade inventarier=restvärde
restvärde x 0,7=utgående skattemässigt värde enl. huvudregeln

Anskaffningsvärde (I år - 3) x 0.2 + Anskaffningsvärde (I år - 2) x 0.4 + Anskaffningsvärde (I år - 1) x 0.6 + Anskaffningsvärde (I år) x 0.8= utgående skattemässigtvärde enl. kompletteringsregeln

UB anskaffningsvärde-UB ack. avskrivningar-UB maximala ack. överavskrivningar=lägsta möjliga utgående skattemässigt värde enl huvudregel/kompletteringsregel

Tenta på onsdag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0