Lärandeprocess

Vad mycket det finns att lära sig egentligen! Har ikväll försökt utforma en verksamhetsplan... Var riktigt nöjd till jag på wikipedia läste att en verksamhetsplan ska:

...koppla den kortsiktiga verksamhetsstyrningen med den långsiktiga visionen och strategin. Nyckeln till planens aktiva fortlevnad är att strategiska nyckeltal kontinuerligt värderas till grund för erfarenhetsåterföring, nulägesanalys och framtidsplanering."

Kanske inte riktigt prickade in allt där, men skit samma. Det var ett första utkast, som ska förbättras. Finns massa mer sånt som jag vill lära mig och kanske försöka motivera mina fina utskottsmedlemmar till att lära sig med!

Bl.a. kan man ju
upprätta en budget
skriva referensbrev (tänkte att jag kanske kan använda verksamhetsplanen då!?)
göra marknadsundersökningar
skriva protokoll och överlämningar
...

Jag ska inte glömma bort att ta tag i mig själv och komma ihåg att jag faktiskt vill lära mig det där!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0