Först in sist ut

What a weekend!

 

Reunion med Sälenbrudarna Ida, Jennie, Frida, Fanny, Emma och Karin. Mycket galet, mycket kul. Och massa massa skratt, tänkte ge mig några fina exempel på sånger och annat:


"Vi är brudarna från Sälen och det står vi faktiskt för, vi dricker både öl och vin och lite grann likör! Vi är brudarna från Sälen, vi är bäst i hela byn! Och nu ska ni se på fan SE PÅ FAN!"

"Vi vill ha mera män, vi vill ha flera män, vi vill ha stora, starka, välformade män! De ska ha hår på bröst' och djup och sexig röst, och de ska krypa för oss morgonen därpå!
Sen kommer nya män, sen kommer krya män, sen kommer unga, fräscha, oförstörda män! Vi ska förföra dem, vi ska förgöra dem, så att de kryper för oss i övermorgon med!"

"We're Swedish we're Swedish we're far far from home, we fuck and we drink so just leave us alone. If the ocean was whiskey and I was a duck, I'd swim to the bottom and drink it all up... But the ocean ain't whiskey and I ain't a duck so let's go home to Sweden for drink and for fuck"

"När jag är fuller så är jag glad, när jag är glad är jag vacker! Då går jag runt uti falu stad, bland röda hus och baracker. Varenda karl välter jag omkuller - det gör jag alltid när jag är fuller. Och vaaaacker, och vaaacker! 

"I sjön finns det ål - skål. I skogen finns det älg - svälj"

 

"Rio de janeiro, kuken mellan bena, Tummen i analen, fan va jag blir galen, Pulla mig i fittan, tjo faderittan.... (inte lärt mig hela denna fina visa)"

I "Med Andra Ord": "Huvudstaden i Storbrittanien??" "England!" "Huvudstaden i Brasilien?" "Portugal!"

Sedan spårade "Med Andra Ord" ur, och på väg till stan körde vi följande beskrivningar (klarar ni dem)?
- I en hiss, rund, med siffror på, och om man trycker på den så åker hissen upp eller ner?
- Tvådelat ord! Första: en slags böld som man kan ha på foten. Andra: inte dotter utan... Sätt ihop och du får..?

- Något som man kan hålla sig i när man går på en bro?

Vad mer kan man säga om den här helgen? Efter dessa exempel och med tanke på att vi lyckades vara både först in och sist ut på Villan igår så måste jag säga att det har varit en sjukt lyckad helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0