Det händer så mkt hemskt

Asså vad mycket hemskt det händer runtomkring en. Man läser i tidningarna om folk som blir överfallna på busshållplatser, våldtagna och rånade osv osv. Men det blir inte riktigt verkligt, man förstår inte, ser inte allting runtomkring. Så man skjuter det ifrån sig, tänker att det inte drabbar en själv och sina nära.

Men det gör det ju. Har inte hänt mig någonting nu, men en väns vän var med om en olycka nyss, och min vän berättade om det. Om familjens tankar, hur utvecklingen skedde, hur alla runtomkring reagerade.

Det slutade med att jag grät, för första gången på väldigt väldigt länge (om man räknar bort min förvirrade kväll i onsdags). För helt plötsligt var det så verkligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0