Tisdag v22

1) Backträning är/känns effektivt!
Fick en sån där dålig emma-har-dålig-koll-på-hur-kass-kondition-hon-har-och-lägger-upp-lite-för-hårda-pass-för-sig-själv-idé idag igen. Det är mkt bättre när jag tränar med någon annan, då blir det mer lagoma pass! Idag fick jag nämligen för mig att jag skulle springa backe. 2x5 backar (upp på baksidan av sundspärlan) blev det. Jisses vad jobbigt!! Flåsade som en varm hund och hade nog lite mjölksyra i benen med, var länge sen =) Sen skulle man ju lyckas jogga hem därifrån med, det gick inte fort... Menmen, får se hur benen känns imorgon, om de är okej så var det ju inte för hårt! Efteråt kändes det bra iaf, man hade ju verkligen tagit i, saknar sån (typ friidrotts-/sprint-) träning!

2) Om man har bra "kollegor" så är det lättare att göra saker tillsammans än att göra det själv
Det här håller sakta på att gå in i mitt huvud efter att ha jobbat med duktiga personer nu i skolan och med nollningen och allt.. På gymnasiet och tidigare vande man ju sig lite vid att det alltid var åtminstone någon i gruppen som det var lättare att göra jobbet för redan från början istället för att låta dem göra det och sen fixa det själv... Men nu börjar man inse att det faktiskt går att dela på jobbet OCH det blir bra! En härlig insikt som nog blir jätteviktig i arbetslivet, för där kan man inte göra allt själv. Närmast får jag ju hoppas på ett härligt team på Kreta och sen att jag hittar ett gott gäng att ha som studiesocialt utskott 09/10  =)

3) Djur och barn sprider energi
Man ska ju vara med folk som sprider energi sägs det ju, och det är ju barn och djur som främst gör det på sitt härliga naiva sätt! Var ute och traskade med Crille och hans boxer Vera i Pålsjö förut, himla roligt! Vi sprang rung och gömde grejer och typ körde dragkamp med Vera och allt möjligt... Sånt gör man ju inte om man bara är "vuxna" som är ute, det är ju jättetrevligt det med (inget illa om vanliga promenader alltså haha!), men en hund får ju en att röra på sig så mkt mer och på olika sätt... Värst motionsverktyget, ger både motivation och krav på att man ska ut och röra på sig! Kanon! Ska dock inte ha varken djur eller barn på lääääääänge, men man kan ju ha de till låns ibland, typ på en barnklubb =)


söta Ebba och Molle far runt i vattet och på stranden vid kallbadhuset

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0