Onsdag v21

1) Studiebesök kan bli riktigt roliga
Det blir ju vad man gör det till! Idag har vi glidit runt på en tandemcykel runt hela (typ) Ven och kikat på massa turistattraktioner (t.ex. jättejättesöta killingar, de var nog min favorit, men en stor DISLIKE på killingkorven som fanns inne i butiken, sånt får ju en att vilja bli vegan eller nåt).. Om man hade gått in med inställningen att det skulle bli tråkigt hade man säkert fått det jättetrist och gått och tittat på alla torra sevärdheter (såna finns ju överallt).. Eller så kan man roa sig med att prova lekplatser, prata med folk som har anläggningar och njuta av det fina vädret =) Dessutom tycker jag att det är bra om man inte siktar in sig på att ta första möjliga transport hem, det blir trevligare om man slipper stressa......

2) Man kan inte göra negerbollar på olivolja
Även om kylskåpet är tomt kan man alltså inte göra vilka kompromisser som helst. Eller jo. Nja. Man kan ju hälla på lite extra kokos så känns inte olivsmaken! Men det är ändå inte att rekommendera....

3) Det är nice att ha en städad lägenhet
Idag har jag dammsugit bort havregrynen från golvet, dammat av fönsterbrädorna och moppat bort skofläckarna i hallen. Härligt, känns mkt roligare att komma hem när det är så fräscht! Borde ju lära mig att hålla ordning, det kanske kommer? Får kämpa lite =P Nu ska det vara fint tills på lördag när föräldrarna kommer hit iaf!!



ett av mina 102 foton från idag... söta fårfamiljen på ett café på Ven!

Kommentarer
Postat av: malla

Hahaha, har du också misslyckats med chokladbollar =P Jag gjorde det för ett tag sen men igår var jag tvungen att gottgöra Vera för mitt misslyckande så jag och Josefin slängde ihop några utmärkta bollar =)

2009-05-22 @ 16:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0