Onsdag v19

1) Det är jobbigt när man hoppas för mkt
Fick inte nån av Lunds platser till Aussie nästa höst =/ Visste ju iofs att jag inte hade skrivit en särskilt bra ansökan, men man hoppas ju ändå..... Men det räckte alltså inte. Får ta tag i det igen till hösten och/eller våren, kanske se till att leta upp någonstans där man verkligen vill gå och där det finns riktigt bra kurser. Och skriva en ordentlig ansökan, kanske inte att "det finns inte så bra information om kurserna så jag vill läsa ungefär det här".
Men man hade ju ändå fått upp hoppet! "Tänk om..." liksom! Det är väl iofs bra, om man slutar hoppas så tror jag man går miste om mycket.. Hade en vän en gång som sa att han inte vågade hoppas på någonting för att han var så rädd för att bli besviken.. Det kan ju inte vara sunt?! Förhoppningarna och att se fram emot något är ju en stor del av själva upplevelsen! Så även om jag är lite besviken idag så får jag ta det ("som en man" eller vad brukar man säga?) och se till att göra det bättre nästa gång istället!!

2) Vissa chefer verkar inte bry sig jättemkt om hur det går för verksamheten..
Om man inte har någon vinning i det, varför ska man då bry sig om hur det går? Så verkar många tänka iaf! Jag är lite för mesig för det och är ju dessutom "jobbuppfostrad" på små företag där typ alla faktiskt har brytt sig om hur det har gått för verksamheten för att det påverkar dem. Men min "chef" på skolan (för studentambassadörsgrejen) verkar inte ha den inställningen och lovade bort några extra löntimmar mot att vi själva fixade iordning powerpointen till vårt gymnasieskolbesök i nästa vecka.. Tack tack säger jag =)

3) Tåg är till för att jobbas på, bussar för att sova
Hade ju då kanske vart taktiskt att ta tåget till GBG idag, men oj vad skönt det var att krypa ihop under jackan på två bakåtfällda säten på GoByBus (som för övrigt kändes mkt personligare när de hette Säfflebussen, men det nya namnet kanske är mer internationellt gångbart..?)..


haha fulkort på mig och helena som sover gott på väg till hemsedal dec -06

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0