Onsdag-söndag v22

ojoj nu är jag sliten.. fyra hårda dagar har det varit, men oj vad kul!! får vi se om jag har lärt mig något på detta nu då..:

1) Saker att ha med på festival!

Tält
Pressening
Liggunderlag
Sovsäck
Kudde
Brassestol
Filt
Ficklampa
Vattenflaska
Sjukt mkt sprit
Varma kläder
Bikini
Gummistövlar
Mat
Resorb
Huvudvärkstabletter

2) Börjar man dricka tidigt dagen efter så blir man inte bakfull
Istället skjuter man upp den till när man slutar dricka, och då mår man som jag gör nu......


3) Man kan lära hundar massa saker
Blir imponerad när jag ser hundar som är ordentligt tränade så att de lyder ordentligt!

4) Ibland måste man lita på att saker löser sig
Svårt att inse för ett planeringsfreak som mig, men ändå! Har nog ändå varit lite lärorikt att hänga med grabbarna grus på Siesta!

5) Bakfylla är bättre i kylan än i värmen..
I Sälen är man ju aldrig bakfull, det liksom försvinner när man kommer ut i -10 grader.. Usch, det är ju det negativa med att bo i värmen i sommar! Får försöka hitta något slags mellanting på kvällarna i sommar!

6) Det är jättelätt att leta upp folk på internet
Det räcker ju typ med ett namn eller ett nummer för att hitta någon på eniro.se eller hitta.se, och steget därifrån till att hitta nån på facebook är ju minimalt... Lite otäckt när man tänker på det!

7) Man kan hitta nya artister på festival
Går man och kikar på band som man egentligen inte känner till kan man få sig positiva överraskningar!

8) Sår ska låtas bli för att läkas

9) Om man drar axeln ur led ska man antingen dra tillbaka den medan man fortfarande har adrenalin i kroppen, eller så ska man vänta på hjälp

10) Man ska passa sig för att säga saker till folk som man inte känner så bra
Annars kan det ju bli så att man råkar kommentera någons pojkvän som man inte vet är hennes pojkvän, och det blir ju knas =P

11) Saker kommer oftast fram om man bara väntar lite
I morse vaknade jag och insåg att jag inte visste var min filt, mina solglajjer och mina skor var. Lite stressad blev man ju - men det löste sig =) Filten låg på väskan efter ett tag (nog bara nån som hade lånat den!), skorna hittade vi en bit från min säng och glajjerna hade jonna tagit med sig hem. Och Ida som trodde att hennes kamera var borta hittade den på bussen på väg hem. Nemas problemas =)

12) Lövbiff är enkelt och gott att laga
Ska testa att göra själv någon dag (i september, som med allt annat)

13) Självuppblåsbara liggunderlag är fina grejer
Lättare än en luftmadrass, bekvämare än ett liggunderlag.

14) Ibland behöver inte nivån på humorn vara så hög
Ex1: I kön till Siesta står Lena med 2-3 liggunderlag i famnen.. En kille drar då till med "Jag har aldrig sett en tjej som har satsat så mkt på att ligga, hon har ju så många liggunderlag!!"
Ex2: Vaknade i morse av att några höll på att citera Sunes Sommar och Yrrol. Bara att haka på, sjukt roligt. "åå lakritsbåtar får man ta? - nej för i helvete! - tack!!"

15) Man ska berätta för folk när man tycker om dem
Varför inte liksom?! Men det är lätt att glömma bort ibland!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0