Onsdag-Söndag v18

jag och datorn har tagit ett litet break nu i några dagar, men nu är vi back on track igen =P

1) Som "offentlig person" måste man tänka på vad man säger
Till exempel bör en gymnasielärare inte säga till sin elev som han träffar på krogen att "Jag knullar såna som dig till frukost". Inte okej.

2) Det är ju såå härligt med fint väder!
Jag och Mathilda har inte gjort nåt "vettigt" nu när hon har varit här, utan bara hängt ute i solen och träffat härliga människor =) Finvädret gjorde också valborg till en kanondag!!

3) Man hinner få i sig mkt på 19 timmar
Valborg började kl 7.00 och slutade runt 2. Vi laddade med varsin ryggsäck med dricka, och det var nog bra det =) Fast vi kände oss ändå lite duktiga som inte drack upp riktigt allting utan fick med oss litegranna hem!

4) Man får göra det bästa av situationen
Även om det händer tråkiga saker så behöver man inte låta det ta ner ens goda humör ("ingen kan förstöra ditt humör utan din tillåtelse")! Blev stopp på motorvägen på väg hem från Lund i fredags när vi var trötta och jävliga... Men men, vi drog på musiken, hittade en ny vän (som egentligen var mer irriterad än vi eftersom han inte bara var trött utan hungrig också!) och provsmakade rapsen som växte i vägrenen. Himla trevligt! Men det var skönt när det började rulla så att man fick komma hem och byta om från kläderna som man hade haft på sig de senaste 1½ dygnet...

5) Det är lite kul att tjuvlyssna...
Både "tillåten" tjuvlyssning (i form av joels jätteroliga bok Tjuvlyssnat) och otillåten i kärnantrappan där det satt ett gäng gymnasiebimbos och pratade om sina i-landsproblem när vi låg där och solade!

6) Picknick är så mysigt
Ta med en korg med mat ut, så värt! T.ex. pastasallad, bulgursallad, grillning med olika grejer, tacos.... Mys!! Sen har jag en jättejättefin picknickkorg med, himla nöjd med den =)

7) Det är hett med killar i kostym
Det bara är så...

8) Vissa företagsledare är så vettiga!!
Var på sponsormöte i onsdags (skitfint kontor i en ombyggd lägenhet by the way), och han hade ju verkligen förstått hur viktigt det är att synas ordentligt! Härlig kille! Nu hoppas vi bara att han får igenom det ekonomimässigt och ringer snart och berättar att han vill bli huvudsponsor för introduktionsveckan =)

9) Det är så svårt att hålla kontakt med alla som man skulle vilja hålla kontakten med...
Ibland blir man påmind om folk som man saknar, typ när man stöter på dem i stadsparken i Lund =) Tänk vad många underbara människor som man har förlorat kontakten med! Från gymnasiet, Sälen, göteborgsfolk....

10) Vissa drömmar förstår man ju sig inte på
Drömde att jag bråkade med mina föräldrars granne för att hans barn (som inte finns) hade målat på vår brevlåda. Var är logiken i det? Eller är logiken att min hjärna inte är så logisk trots allt?

11) Att vara rak uppskattas
Måste bli bättre på det! Var hemma hos en tjej i torsdags som var kanon på det. Vi tänkte hälla upp en drink, och fick genast kommentaren "Jag ser helst att ni inte dricker inne på mitt rum, det blir så kletigt när man spiller och så". Kanonbra! Så skönt med någon som vågar säga vad de tycker! Mycket bättre så än att man inte säger något och blir sur! Sen att hon berättade varför hon tyckte så var ju en extra bonus.. Hon skulle nog bli en bra chef i framtiden!

12) Är det badväder redan?
Vissa tycker tydligen det, såg flera som vågade sig i det 12-13gradiga vattnet på gröningen i lördags!

13) Det funkar inte att alla är lediga samtidigt
Här i Helsingborg verkar alla (inklusive renhållningsarbetarna) varit lediga denna långhelgen. Det ser för jävligt ut. Lundensarna var duktigare på det och hade rekryterat en hög gymnasieungdomar som började städa redan på eftermiddagen i torsdags, innan skräpet hann börja sprida ut sig...

14) Det är skönt att ha saker som man inte är så rädd om
Saker som kan få tappas bort, gå sönder eller bli skitiga.. Man pallar ju inte att vara rädd om sina grejer jämt!

15) Man glömmer alltid något
Tyvärr lyckas man ju sällan få med sig allt som man ska ha.. I torsdags lyckades malin glömma spriten på bussen/knutpunken, och jag hade glömt minneskortet hemma. Men annars hade vi med allt! Och sprit gick att fixa ny, och jag fick en engångskamera så jag klarade mig jag med!



stoppet på motorvägen =) från vänster ser vi chrille a.k.a. kossan, vår nya vän klas och så vera, den bakfulla modellen!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jo, som "offentlig" person kanske man ska akta sig lite för vad man säger...

Visst är tjuvlyssning kul, hur ska man annars få reda på allt skvaller??

Redan kommit på att killar i kostym är heta... (tvåa på den också...precis som visst skvaller i SÄLen :P)

2009-05-04 @ 22:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0