Måndag v20

1) Överstrykningspennor är rätt effektivt
Jag ska erkänna att jag någonstans långt inne i mig har haft lite svårt för folk som sitter och stryker över olika meningar i en text i olika färger efter något speciellt kodsystem. Men nu har jag förstått. Det är ju skiteffektivt ibland! Skulle inte använda det till att bara plugga in en text, men att som nu markera vilka delar av texten som hör till vilken fråga på hemtentan är sjukt bra!

2) Att skölja näsan med koksalt är naturligt men oeffektivt
Nu har jag försökt flera gånger, men tycker fortfarande att det händer mer när man använder vanlig nässpray + att det är såå mycket smidigare! Vanlig nässpray löser ju upp snuvan, koksaltlösningen försöker ju mest tvätta rent.. Och jag får det inte att funka! Så om inte min snuva går över ska jag nog smita in på apoteket och köpa en nässpray, men det ska jag inte berätta för min mamma =P

3) Det är nog fler som mår dåligt än man tror
Det är så hemsk när man hör hur vänner, vänners vänner, gamla bekanta eller till och med bekantas bekanta mår dåligt. När man inte får ihop vardagen. Folk som man liksom tror har det bra! Ibland kan man ju inte riktigt förstå hur det går till, till exempel när "barndomsbekanta" som man vet har haft en bra uppväxt och allt sånt där, helt plötsligt (vad det verkar som) får problem med någonting som så småningom leder till att man har problem med allt.
Man borde nog tänka på det mer innan man dömer folk och tycker att de beter sig konstigt på något sätt!!


äntligen har jag laddat in korten från i lördags! så här är två av mina schnygga mustasch&hatt-brudar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0