Kristihimmelsfärdstorsdag

Är man student är man tyvärr inte ledig bara för att det råkar vara kristihimmelsfärdsafton, men det är fint väder så det får man ju njuta av iaf!! (när jag tänker efter har jag nog iofs aldrig varit ledig bara för att det är röd dag, men det kanske man blir om man får ett "riktigt" "vuxenjobb" i framtiden haha)

1) Något som är eko ska va hållbart
Är lite skadad av min utbildning här, det måste jag erkänna. Men jag kan bara inte respektera Blondinbella när hon sitter i Extraextra (såg ett gammalt avsnitt igårkväll, har hittat webversionen av kanal5 =) ) och säger att hon vill vara lite miljövänlig och producera och sälja kläder av (ekologisk bomull och) bambu! Vet hon var bambu växer? Och hur mycket utsläpp det blir av transporterna för att ta hit dem? Och tänker hon på under vilka omständigheter kläderna sedan produceras, är det hållbart för den lokala ekonomin där det produceras (antagligen i någon u-land) eller kommer pengarna gå till hennes shoppingkonto? Förlåt, men jag blir så upprörd! Kan inte folk tänka lite?! Eller är det bara jag som har blivit sådan av min utbildning nu? Isf är nog utbildningen bättre än vad jag tror, att man lär sig reflektera lite!!

2) Förutfattade meningar är svåra att ändra på
Om man tror något om någon är det jäkligt svårt att ändra på. Och om någon annan har förutfattade meningar om en själv får man ofta kämpa som en idiot för att få dem att ändra på dem, ibland går det knappt, och man orkar ju inte hålla på hur länge som helst för att få dem att ändra dem, då skiter man ju hellre i dem! Så man borde försöka vara mer öppen och tänka på att inte döma folk för fort....

3) Long Island Icetea är bara en vuxenvariant på häxblandning
Spana in receptet.... Enda skillnaden mot en häxblandning är väl att det är angivet mått?!

2 cl Vodka
2 cl Gin
2 cl Rom
2 cl Tequila
2 cl Cointreau
1/4 pressad citron
cola

Fyll drygt halva glaset med is.
Häll i Vodka, Gin, Rom, Tequila, Cointreau och citronjuicen.
Fyll upp med Coca Cola, rör om och garnera med en citronskiva.

kan säkert bli gott om man blandar den rätt, men i Jannes fyllevariant så var smaken mer lik... ja just det, häxa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0