Fredag v20

1) Om företag ska sponsra måste de tjäna på det på något sätt
Snackade med en kille som har pysslat mycket med sponsring idag och fick lite nya synvinklar.. Företaget måste ju vinna något på det, så har vi ju tänkt förut med.. Men vi har ju bara kommit på exponeringsmöjligheter! Det finns ju så mkt mer man kan göra - t.ex. hålla föreläsning för företagets anställda, hitta någon annan samarbetspartner (t.ex. HIF) som de kan få biljetter hos, ordna något arrangemang för dem...... Jag tänkte lite i de banorna först, men la fort ner det och tänkte att det inte är någon som vill ha det.. Men det är det tydligen!! Så vi kanske ska försöka sälja oss själva lite mer, och inte bara erbjuda företagen att visa upp sig, för det kan man ju förstå att de inte får ut så mkt av!

2) ÅÅÅ vad många/mycket det är man saknar!
Har två dagar fyllda av reunions nu! Jobbade på Special Göteborgsvarvet idag och träffade på jättejättemånga som jag har vart tränare för, deras assistenter och föräldrar, de två underbara ungdomarna som jag jobbade med förra sommaren och deras härliga föräldrar, och typ alla som sysslar med Special Olympics i hela gbgregionen.. Lite trist att inte det har större del i mitt liv nu! Men kanske något för framtiden? Special Olympics ska tydligen slås ihop med Svenska handikappsidrottsförbundet nu, där kanske man skulle slå sig in när man är klar i Helsingborg? Det är en sjukt bra organisation iaf, och folk som är inblandade är så jäkla positiva....

3) Jag tror årets två sommarplågor är här!

**Mojje - Var ligger landet där man böjer bananerna?
http://www.youtube.com/watch?v=0hmWB-dCCew
Sötaste texten på länge:

Vart ligger landet där man böjer bananerna,
är det samma land, där dom bor, indianerna.
Jag sitter här själv,
och funderar lite grann,
saknar min bror,
han som allting kan,
jag vill ju veta,
hur saker o ting går till,
om jag vore lika smart som han.
Vart ligger landet där man böjer bananerna,
är det samma land, där dom bor, indianerna.
Eller en Tarzan, svingar i lianerna,
vart ligger landet där man böjer bananerna.
Allting som växer, det dras mot ljuset,
som ger den näring, och tinar upp allt fruset.
Bananen den växer i klasor i träd,
hungrar efter solen,det gör den med.
Den sträcker sig upp emot himmelens fröjd,
De e de svar du får, jag hoppas du är nöjd.
Bananen dras mot solen, det är därför den är böjd.
Vart ligger landet där man böjer bananerna,
är det samma land, där dom bor, indianerna.
Eller en Tarzan, svingar i lianerna,
vart ligger landet där man böjer bananerna.
Tänk om bananerna var raka,
hur skulle då bananen smaka.
För det vore faktiskt inte lika kul,
om bananens fina skal inte var gult.
Vart ligger landet där man böjer bananerna,
är det samma land, där dom bor, indianerna.
Eller en Tarzan, svingar i lianerna,
vart ligger landet där man böjer bananerna.

**Cidinho& doca - Rap das armas  
http://www.youtube.com/watch?v=BpnN13We14s
Jag säger bara Parapapapapapapa Paparapapapapapa Paraapapapapapa kla que bum Parapapapapa!!!!
OJ vad vi kommer köra sönder denna i sommar och på nollningen i höst!!


Special Göteborgsvarvet 2008

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0