Torsdag-fredag v13

första inlägget från Handelsmansgatan! blandade känslor med flytten, men det ska nog bli bra det här!

1) Det tar bara 1½ timme att flytta en etta!
Sjuukt effektiva var vi idag! Med hjälp av fyra stora starka snälla killar hämtade jag släpet kl 9.30 och kl 11 var allt uppe i lägenheten.. Måste vara någon typ av rekord tror jag!

2) Betongväggar är besvärligt
I gamla lägenheten kunde man ju nästan trycka in en spik i väggen med fingrarna.. Och så kommer man hit och har betongväggar så att man kanske behöver slagborr för att sätta upp minsta lilla grej! Gaah! Då måste jag ju verkligen bestämma hur jag ska ha allt innan jag sätter upp det... Får börja med att sätta upp kort med tejp och så, så får det bli riktiga tavlor sen istället.

3) På top 10 över jobbigaste företagen hittar vi Prolea Fastighets AB och Radiotjänst i toppen
Helt seriöst, de företagen gör mig så upprörd! Ett i taget:
**Prolea: Så jävla otrevliga bara! Nu har de vart lite snälla och försökt hyra ut min lägenhet för mig, men inte ens när vi pratar om det så lyckas de vara trevliga utan bara snäser åt en och nervärderar en och......... Usch och fy, min nya hyresvärd Caroline på Brogripen är tiotusen gånger trevligare, är så glad för det!
**Radiotjänst: För det första tycker jag inte att det är rimligt att studenter ska betala 500/kvartal för att se på 1an o 2an. För det andra tycker jag att de ska sluta terrorisera mig! De var hemma hos mig i gamla lägenheten, sen ringde de två gånger och idag hann jag knappt komma innanför dörren men grejerna innan de var och plingade på.. Vad är deras problem!? Låt mig va, jag har ingen TV!

4) I need a handy man =P
Det finns ju massa saker man behöver hjälp med jämt! Så i bilden av Mr Right lägger vi nu in lite händighet! Kunna fixa grejer som har gått sönder, backa med släp.... Allt sånt man inte pallar att lära sig själv!

5) "Som att ha Baddaren i toppen på sitt CV"...
...och massa andra roliga kommentarer får man höra när man har på olika program i bakgrunden när man sysslar med annat! Ibland blir det lite lösryckt ur sitt sammanhang när man inte lyssnar ordentligt, men ofta blir det ändå roligt! En annan bra idag är "Jesper Rönndahl, om jag har förstått det rätt så är du till hälften dansk, till hälften människa?!"

6) Man kan få beslutsångest även över smågrejer
Eller över stora, viktiga grejer som vilken soffa jag ska skaffa =P Kan inte bestämma mig för om jag ska bygga på min gamla soffa Tylösand så att det blir en tresitssoffa med schläslong (=4300 SEK) eller om jag ska skaffa mig en bäddsoffa (typ Månstad 4000 SEK).. Svårt val! Tycker ju mkt om min soffa, men det hade ju vart jättekäckt att ha en bäddsoffa när folk kommer på besök.. Tåls att tänka på, tillsammans med vilka gardiner och grejer jag ska ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0