Tisdag-Onsdag v13

vart på sommarjobbsutbildning med halvknackig internetuppkoppling både idag o igår, så nu kommer en dubbel när jag är hemma hos mitt stabila internet igen =)

1) Ibland kan man mer än man tror
Alla vi som var på utbildningen kände oss kanske inte jättekompetenta egentligen.. Men när vi väl började spåna på aktiviteter och sånt, så kom vi på hur mycket som helst! Alla hade ju liknande erfarenheter som jag (som, när jag tänker efter, har erfarenheter som skidlärare, friidrottstränare, ridlärare och personlig assistent - ganska mycket relevanta grejer där ju...)! Man ska nog våga vara lite kaxigare och tro på sig själv!

2) Säsongsfolk = skönt folk
Efter att ha träffat de här tjejerna i ett dygn så kändes det som att vi hade känt varandra jättejättelänge. Alla 10 på utbildningen var sociala, öppna, trevliga...... Inget statustänk och "oj jag kommer inte på nånting att säga" eller gruppindelningar och sånt där, utan vi blev en jäkligt trevlig grupp på bara två dagar! Men, som det är med säsongsfolk, så försvinner de fortare än man anar. 8 av de 9 som jag har fått lära känna de här dagarna kommer jag kanske aldrig se igen. Lite konstig tanke! Men Elin, min blivande sambo och kollega, verkar vara en riktigt skön prick! Kommer nog funka kanon i sommar och bli massa skratt!

3) Jag tror jag har en schysst arbetsgivare
Verkar så iaf! En jättepositiv sak är iaf att vi får ha 40 kg bagage med oss! Grymt! Kommer behövas, jag vill inte tänka på hur många par skor jag kommer vilja ha med mig.... Men målet är att INTE packa väskan full med kläder och sånt, utan istället ha typ en väska med kläder = 20 kg och en väska med "förbrukningsgrejer" som havregryn, knäckebröd och annan nyttig o käck mat.... Den lilla bonusen i detta är att man då kan shoppa nere på Kreta och ändå få med sig det hem utan att betala övervikt =) Smart som fan tänkte jag!
Sen är de lite sköna med när de berättar om folks ansökningar.. Man undrar ju hur folk tänker ibland!! Som de som hade skickat in bikiniposebilder eller fyllekort, eller hon som skrev att hon ville ha jobbet för att få användning av sin nya dyra bikini =S Hallå?! Tycker ansökningen vi fick in till allén en gång var rolig med.. Ett förfrankerat kuvert, som var adresserat till hon som sökte jobbet, men hon hade kryssat över det och skrivit vår adress istället.. Hur tänkte hon där? Hade man vart i Sälen hade man kunnat säga att hon nog inte tänkte alls....

4) Det går (tydligen) att vara hälsosam här!
Träffade på min granne som genom att inte vara ute och kalasa och istället äta ordentligt och träna har lyckats gå ner riktigt mycket de senaste veckorna.. Blev lite inspirerad där! Bra jobbat av henne, jag är imponerad! Men samtidigt är det så svårt, nu blir det ju påsk=sälen, sen blir det valborg och maj och då vill man ju sitta ute och ha det gött och äta grillat och dricka cider typ! Men det är ju inte hälsosamt alls...
Blev ju inte så pepp av att höra att de flesta går upp massa av att vara iväg på en sommarsäsong också.. Men jag har ju en hurtig kollega så jag hoppas att vi ska kunna släpa ut varandra på lite motion!

5) Kursböcker är stört dyrt
Om jag köper alla böckerna till min nästa kurs kostar de typ 1200 SEK! Och då är inte ens det digitala artikelkompendiet som man får skriva ut och extralitteraturen som man ska hitta själv inräknad. Det är helt stört mycket pengar! Jag är inte sugen alls på att betala det, frågan är om man ska försöka låna från biblioteket kanske? Ska kika på kårens bokloppis imorgon med tror jag, hade inte tänkt gå dit först men det kanske kan vara värt! Vad lyxigt det var på gymnasiet när man fick böcker + skolmat och sånt, att man inte uppskattade det mer då!

6) Vissa saker går hem överallt
Har vart kul att applicera skidskolegrejer under utbildningsdagarna! Fick jubel för versionen på huvudaxlarknäochtår som går "Älg, fågel bäver gris - släpp en fis *prutt* x2 Haren skuttar, myggan suger blog! Älg fågel bäver gris - släpp en fis *prutt*!".. Ser  m y c k e t   fram emot att få använda alla käcka ramsor (speciellt nya favoriten oh - aleale, men även gamla som "hur e läget - rock'n'roll" och "e ni me - oh yeah".. sen är ju frågan var de drar gränsen här! går den vid "vilka får inte komma in på systemet? hunden ´katten glassen hunden katten glassen" eller vid "XX XX är homosexuell HEY! homosexuell HEY!! homosexuell!!". får änna känna in stämningen lite tror jag!). Sen måste jag återanvända lite fler koncept, typ trollhistorien, indianletning, krokodilsången, indiansången, noshörningssången, honky tonksången, fantomensången....... Undra om man skulle kunna ha en musikdag till? Hade ju vart himla kul att sitta och sjunga med de yngre barnen iaf! Kanske kan baka ihop det med showdagen.. Hmm.. (sånt här kommer nog snurra mycket i mitt huvud de närmaste två månaderna!!)

har fått avresedatum med!! 5/6 kl 7.30 flyger jag från malmö! kom och vinka av mig =P

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kommer du ihåg ALLA verserna på fantomen nu??

2009-03-26 @ 17:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0