Onsdag-torsdag v12

Tillbaka i Göteborg nu, saknar snön & Sälen & ALLT där sjukt mkt redan!!

1) Om man håller inne vattenknappen så får man starkare Cola
Ni vet i såna där tagsjälvautomater.. Om man trycker på Cola där så sprutar den ju ut cola-vatten-cola-vatten-cola-vatten typ. MEN om man då tar ett glas och häller upp vatten på samma gång - då får man ren Cola! Sjukt bra!

2) Det är intressant att se vad man kallar folk när man pratar med olika människor!
Beroende på vem man pratar med så kallar man ju folk olika saker. Vissa förstår ju inte alls vem man menar när man säger typ Micke-Matbord eller ADHD-Tobbe (och framförallt har ju folk ofta svårt att förstå vad smeknamnen kommer ifrån, även om man själv tycker att de är jättelogiska). Allra värst är nog när jag ska berätta någonting för min kära mor, som inte har träffat många av människorna jag pratar om.. Som vid dagens återgivande av Skidlärar-SM, när jag berättar att "Frida-med-foten" och "Linus-utan-gränser-som-har-åkt-i-skicrosslandslaget" vann varsin klass! Sen roar ju jag mig också med att INTE döpa om folk i min telefon (jag vet, jag har lite udda humor).. Om man har fått en * på sitt namn (=sälenfolk) så har man den. Om man har blivit felstavad på fyllan så är man det för alltid. Lite så =) Med undantag då för dem som jag med jämna mellanrum plockar bort deras nummer då =P

3) Har man väl börjat haka upp sig på nåt så fortsätter man...
Typ om man har vart och klippt sig. Eller köpt nya skor. Helt plötsligt går alla runt i jätteintressanta frisyrer/skor/whatever! Just nu är det något annat som snurrar lite i mitt huvud, och då ser man såna överallt...

4) Jag flackar runt lite väl mkt just nu
Helt seriöst, de första tre månaderna på detta året har jag ju vart överallt och ingenstans! Sälen-GBG-HBG-Karlstad-HBG-Bad Gastein-HBG-KHMN-HBG-Sälen-HBG-KHMN-HBG-GBG-Sälen-GBG.. och så några turer till malmö och lund på det, och så kristianstad och varberg för att jobba...! Detta är ju inte smart alls! Man känner sig inte hemma någonstans, man blir stressad över allt som man måste fixa på de olika ställena och folk vet aldrig var man är.. Puh.. I maj kanske man kan ta och lugna ner sig lite? Då har jag ju bara två helger i GBG inplanerade, o så flytt till Kreta i slutet då.......

5) Nytt ord: Fertilitetsfetma
Vi i vår ålder går inte alls upp i vikt för att vi äter o super för mkt och tränar för lite, utan helt enkelt för att våra kroppar förbereder sig på att skaffa barn eftersom vi är så fertila och bra nu (inte för att VI därmed vill ha barn, det är ju mer kropparna som vill det)! Detta smarta kom vi fram till i onsdags när vi satt och avundades Jennies lillasysters långsmala figur!!

6) Idéer för framtiden
Asså, jag måste ta reda på vad det här med ex-jobb egentligen innebär. Det kanske innebär att man kan göra nåt skitkul. Som typ att arbeta med och utvärdera det interna arbetsklimatet på Lindvallens skidskola (=ordna massa trevliga personalaktiviteter)?! Hade ju vart grymt!!
Sen har jag funderat ännu mer på hur jag ska ta mig till att klara steg 4 i skidlärarutbildningen.. Senaste idén är att ta ett år och gå skidlärarutbildningen i Åre! Kanske vore nåt? Tror att man åker en jäkla massa skidor + har praktik + repeterar steg 1,2 och 3 innan man ger sig på 4an! Värt att kolla! Sen är jag sugen på att öva upp snowboardskillsen och gå crossovern för det!
Den stora frågan inför framtiden på lång sikt (typ 10-års-sikt) är ju var man ska lyckas bosätta sig när man har tröttnat på runtflackandet.. Kanske ska man hitta sig en trevlig skidanläggning som bor nära en stad, så att man kan bo mestadels i stan men ändå jobba på turistanläggningen? Man måste ju ha lite mer verklighetsanknytning än man har när man bor & jobbar på en turistort...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0