Måndag v14

1) Inget ont som inte för något gott med sig
Fick ingen plats i klasskompisens bil till Sälen över påsk =( MEN det innebär ju att jag faktiskt kan åka vilka dagar jag vill. Hade ju tänkt åka ons-tis, och de skulle åka tor-sön. Så detta blir nog mycket bättre! Dyrare, men det får man väl ta, det är ju ändå sista eller näst sista skidturen för i år! Usch vad hemskt det känns att säga! Jag vill hänga mer på Vallen och åka massa massa mer skidor! Kanske får bli en sväng v17 trots allt =P Nej, nu ska jag inte säga för mkt, det återstår att se!

2) Ibland borde man ju bara gå hem
Asså, fram till typ kvart i nio idag var jag någorlunda fokuserad. Sen gick det snett någonstans!

- Är sen
- Går nerför halva trappan och inser sedan att jag har linne på mig och har inte rakat armhålorna på några dagar. 2 sekunders betänketid, sen bestämmer jag att jag får gå upp och fixa det, det är inte okej att spela volleyboll annars!
- Inser att jag måste ta cykeln. Inser när jag sätter mig på cykeln att jag fortfarande inte har fixat bromsjävlarna, utan får sätta i fötterna för att bromsa tillräckligt för att kunna göra första svängen.
- Kommer fram och träffar en tjej i min klass utanför. Hoppar av cykeln och förklarar att jag var så stressad att jag hade tagit bussen dit. Hallå? Bussen? Jag gick ju precis av min cykel.... Försökte fortsätta samtalet men pratade alldeles för otydligt och luddigt för att det skulle bli något bra.
- Inne i hallen får jag inte något vettigt gjort, och bestämmer mig för att ta och dricka lite vatten en stund. När jag har druckit lite ur festisflaskan inser jag att jag inte brukar ha den smaken på festisflaska, och att jag inte heller står vid min väska där jag hade lagt min flaska förut. Ställer ner vattenflaskan. Tittar på min väska där min vattenflaska naturligtvis ligger. Går snabbt därifrån. Efter spelet inser jag att det är helt fel persons flaska jag har råkat ta. Fan.
- Spelar som en jävla kratta! Började med att typ ge det andra laget 3 poäng. De bollar som jag skulle ta tog jag inte, och de som jag borde ha släppt tog jag istället. Jag och tjejen i mitt lag lyckades inte samarbeta alls första halvtimmen utan sprang på varandra mer eller mindre hela tiden. Sedan började vi prata med varandra (fast jag har svårt för när folk omväxlande använder orden "(jag) tar den" och "ta den", det låter fruktansvärt lika när man håller på att spela). Trots att spelet bättrade sig så tror jag inte att vi vann en enda match. Det har nog aldrig hänt innan!

Den stora frågan är ju varför jag inte kunde insett att det liksom inte var min kväll redan från början, då jag vände om i trappen (och tog av mig jackan när jag kom innanför dörren och knappt hittade den igen för att jag inte kom ihåg var jag hade lagt den)? Då hade man ju sluppit alla små pinsamma ögonblick! Men man hade också missat de roliga... Äh, det var nog värt den här gången, man ska inte ångra sig i efterhand!!

3) Vad är akademiker för folk egentligen?
Som orkar hålla på att vrida och vända på begrepp hela tiden, att man pallar!! Jobbigt att inte bara kunna ta något för givet och bara köra på, utan hela tiden tänka "Men tänk om det vore så här istället...." GAH! Läste en jätteintressant artikel idag om hur besökarantalet i olika regioner och inom olika kategorier har utvecklats, men att man orkar sammanställa detta och greja... Man måste ju vara lite speciell om man väljer att vara kvar på en skola hela livet istället för att vilja gå ut i arbetslivet och faktiskt praktisera något av allt som man läser och forskar om!
Dessutom tror jag att våra lärare just nu tycker att det är kul att få oss att läsa mycket. 2000 sidor har vi på den här kursen. Jag har nog aldrig läst så mkt på två månader. Det gäller att snabba på, framförallt eftersom mkt är på engelska.. Och sen kan jag slå vad om att det står typ samma sak i de olika böckerna så att det kommer kännas helt meningslöst att ha läst dem.. Men "det gäller ju att se saker ur olika perspektiv".......... Jävla akademiker, gå ut och jobba på riktigt ett tag och kom tillbaka sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0