Måndag v13

1) Våga ta hjälp!
Många människor hjälper gärna till, bara man ger dem! Sen är det klart att man inte kan förvänta sig att folk säger ja på vad man än frågar, men det är värt att fråga! Och så får man ju såklart vara snäll och hjälpsam tillbaka.. Tycker jag hade ett bra utbyte med Crille idag - köra och hämta flyttlådor mot middag =) Då fick jag ju middags- och kvällssällskap med, perfekt deal =)

2) Man ska våga bjuda på sig själv
Misslyckades totalt med det idag! Skulle ha möte för alla som skulle vara faddrar, och vi i novischeriet skulle vara lite käcka och klä ut oss för att visa upp temat.. Jag och Sandra hamnade på 50-talet (?) och Grease.. Utklädda och snygga var vi ju, men när vår låt började spelas och vi kom in visste vi ju inte alls vad vi skulle göra utan stod mest där.. Så kommer Janne, Pierre, Martin o Axel in och showar loss i ett par omgångar, då kände man sig kass! Vi hade ju bara kunnat improvisera och gå runt lite och svänga på kjolarna, men icke.... ILLA! Slappna av lite och bara kör!! Var ju pinsammare att inte ha gjort nåt än om man hade dansat lite fult ju!

3) Det är lättare att kritisera folk som man inte känner
Hade opposition idag, och oj vad skönt det var att slippa sitta och ge kritik till någon man kände!! Är så mycket enklare att vara saklig och säga både negativa och positiva saker till några mer eller mindre okända människor.. Ändå försökte vi vara rätt positiva, men fick höra efteråt att vi "sågade dem ordentligt"... Inte meningen alls, vi ville bara ge konstruktiv kritik! Och sen var det ju faktiskt inte vårt fel att de hade missförstått en av konsumtionsteorierna...
Ska lära mig att ge och ta kritik i höst tänkte jag! Anmält mig till kursen Lärande ledarskap 7,5 hp, ska bli kul! Huvudpoängen är att man ska utveckla sitt eget ledarskap och hjälpa kurskamraterna att utveckla sitt typ. Tror det kan bli riktigt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0