Måndag-tisdag v12

Dubbel igen, hey ho let's go!!

1) Kommentarer kan vara sjukt roliga
Ibland i sitt sammanhang, ibland tagna ur sitt sammanhang.. Ett axplock från de senaste dagarna och ett par gamla favoriter:
**"Nej, henne har jag inte hånglat med!"
**"Då får ju dina (=Malins) barn åka miniscoter gratis!"
**"Jag gör allt jag kan för att axla Bettans mantel..."
**"Det är bara att slicka och sätta på"

2) Underlaget i backarna skiftar
Mjukt och skönt på Vallen, lite hårdare borta på Tandådalen-Hundfjället idag.. Höjdpunkten är ändå när jag, Nicklas o Simon åker ca 5 meter från transportvägen (="offpist") på jakt efter en fin solplats.. Simon börjar circusen med att stanna, sätta ner staven, luta sig på staven (åt vänster) varpå staven sjunker ner en dryg meter i snön och han försöker rädda sig själv genom att ta ett kliv med högerskidan ÖVER vänsterskidan och därmed vurpar ordentligt!! Jag står och asgarvar, och Nicklas ska lite smidigt svänga fram, stanna och titta på Simon där han ligger.. Grejen är bara att han misslyckas med svängen och åker istället rätt in i mig och ramlar han med! Så där ligger de, och jag kan bara inte sluta skratta åt dem...

3) Det finns olika sätt att säga "Hej" på
Gillar alla härliga dialoger i stil med:
(jag): Hejhej!
(ngn annan här uppe): Hej.. (lite slentrianmässigt)
(ngn annan här uppe igen): (tittar upp förvånat, spärrar upp ögonen och utbrister) NÄMEN HEEEJ!!
Då blir man ju lite glad =) Saknar Sälen så mkt, och nu kommer snart denna säsongen vara slut, och vilka kommer vara kvar nästa år? Ingen som vet, ingen som vet...

4) Sol i backen är   w u n d e r b a r
Låg och sov i en snödriva vid Solliften i Tandådalen idag, sjukt skönt! Nu kommer den fina tiden i Sälen och jag vill bara vara här!!

5) Vissa personer kan det gå hur länge som helst emellan att man ses, men det spelar ändå ingen roll!
Så härligt med såna människor, det är ju sådana som man kommer fortsätta hålla kontakten med! Just nu lever ju alla ett mer eller mindre kringflackande liv, och då känns det omöjligt att vara bra på att höras hela tiden, så då är det så skönt med folk som man fortsätter vara vän med ändå! (sen borde jag ju vara bättre på att höra av mig ändå, men det är ju en annan sak...)

6) Man måste vänja sig vid brantare lutning
Måste måste måste måste åka mer brant om jag ska bli duktig på det!! Just do it! Det är så lätt att vara bekväm och bara åka runt där man är säker... Åkte som en kratta idag i de svarta backarna, det är inte riktigt okej...

nu är det sömn för imorrn bitti är det morgonskidåkning!! me like, hoppas på riktigt soligt och fint!
fick VG på tentan med, en humörhöjare! synd bara att jag missade 5 p från delmålskontrollen när vi var i BG, annars hade jag fått en 9a men men jag får hoppas att vi får ett bra betyg på essän =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0