jäkla kedjegrejer

gillar ju inte alls något som har med kedjebrev och sånt att göra, men är man lättsmickrad så är man (så nu räckte det med att bli ombedd på Malins blogg för att jag ska göra det här)....

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"...de både producerar och konsumerar sina egna upplevelser" (O'dell, Tom (2002) Upplevelsens materialitet, Studentlitteratur, Lund)

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Beror ju på åt vilket håll jag sträcker den! Vägg, luft, bord (om jag lutar mig framåt lite), salt- och pepparkar (råkade stöta till dem när jag lutade mig framåt för att försöka nudda bordet), mobilen, soffan........

3. Vad var det senaste du såg på tv?
Knivig fråga, om bara riktig TV räknas så var det Parlamentet i söndags, men om man får räkna TV-programmen man kan se via internet så var det dagens avsnitt av Andra Avenyn (skitserie som jag följer slaviskt).

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
22,35

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Tickandet från klockan på väggen.

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
När jag traskade hem från Friskis kånkandes på stora grönsakskassar från GAtorget.

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Malins blogg, som tvingade mig att göra den här..... =P

8. Vad har du på dig?
En alldeles för liten, sönderklippt t-shirt från friidrottsskolan, hemskt skön men inget man skulle visa upp sig i för mindre än 500 (ja, jag är billig att muta, CSN betalar ju inte överdrivet...)!

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Ingen aning, jag sover så gott jag =)

10. När skrattade du senast?
Under PBL-diskussionen idag när vi kommer in på hur man marknadsför olika resmål till olika grupper, och en kille i gruppen livligt  och dramatiskt berättar om en tysk vän som undrade "Va i helvete ska ni ut i skogen och göra?!!". Skrattade en bra stund, sen fick vi återgå till diskussionen som inte alls skulle handla om varken tyskar eller skog.

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Inte mycket än! Mest massa fula borrhål från den tidigare hyresgästen... Men vi har i alla fall den tickande klockan, min stora underbara Marimekkotavla (som för övrigt var med i dagens avsnitt av Andra Avenyn, hängde på sjukhuset!) och en "utrullbar" tavla med bambumotiv som jag köpte i Hong Kong förra året.. Några kinesiska tecken är det också, har för mig att de betydde typ Gott Nytt År eller liknande, men det är det ju ingen som vet här, så då kan man ju ha den uppe året runt! Sist men inte minst har jag snygga tejprester över fönstret, eftersom jag häromdan fick den ultimata idén att tejpa upp mina nya björkmönstrade gardiner med coachtejp (eftersom jag inte har några gardinstänger än). Gardinerna satt uppe i några timmar innan de ramlade ner, men tejpen sitter fortfarande!

12. Har du sett något konstigt på sistone?
Det var en svår fråga, det har jag säkert, men sånt är inget som jag brukar lägga på minnet... Frågan är ju vad man menar med konstigt! Om man kan tolka det som "korkat" så måste jag utnämna den stackars killen som hade vart dum nog att bli medlurad (av sina tjejkompisar) på steppasset idag... Människan tog nog inte ett steg rätt på hela timmen! Det var fan synd om honom, så man skulle kanske kunna säga att det var lite konstigt att han hade gått dit?

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
hmm det har väl framgått ganska tydligt? men när man väl gör den är det rätt kul, men av principskäl så får jag säga att jag inte gillar den!

14. Vilken var den senaste film du såg?
Det var nog söta filmen Patrik 1,5 som jag såg uppe i Sälen sist =)

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Vad skulle jag inte köpa?
Det beror ju också på hur många miljoner man fick. Om man fick typ 3 så hade det ju inte räckt till så mycket mer än ett hus, och det hade ju känts lite trist. Jag hoppas på att "multimiljonär" i det här fallet är betydligt mer och delger er härmed ett axplock av allt jag är sugen på:
**Lägenheter (med personal som tar hand om dem när jag inte är där) på massa olika schyssta ställen i världen! Några skidställen, några solställen, några stadsställen.. Ja, lite gott o blandat helt enkelt så man alltid har ett bra ställe att bo på.
**Mer realistiskt så skulle jag köpa jävligt snygga möbler till min lägenhet. Ut med IKEA och in med typ Bang & Olofsen och såna prylar!
**Resa såklart. Jag skulle ju lätt lägga studierna på hyllan ett tag för att dra ut och resa jorden runt, va på bra skidorter och lära sig åka ordentligt och så... Studera och börja jobba kan man ju göra sen!
**Köpa en jävla massa skidor. Pist, park, puder...... Och ett par varianter av varje, både lättåkta och mer racing så att man kan variera sig!

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Anledningen till att folk inte känner till vissa saker om mig är väl för att jag inte vill att de ska veta om dem? Så varför skulle jag då skriva det här?
Men bara för att jag är så lättövertalad ska ni få en fruktansvärt ytlig grej (bokstavligt talat): min vänstra "pekfingernagel" kommer snart trilla av, mosade den rätt ordentligt första morgonen i bad gastein (inga glasögon + fortfarande full sen kvällen innan + en tröskel mitt i rummet)

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Att folk inte skulle vara så själviska. Tänk er en värld full med altruistiska människor... Det hade nog löst mycket! Krig, miljö, svält.. Jag tror mycket av det hade löst sig om folk hade slutat tänka på sig själva och istället bry sig helt om varandra. (det där blev ju nästan lite djupt!)

18. Tycker du om att dansa?
O ja! Ju onyktrare desto mer tycker jag om det... Och så blir jag bättre på det för varje glas med, helt otroligt! (undantaget som bekräftar regeln får vara de sjukt roliga dansaerobicpassen på friskis!)

19. George Bush?
Emma Jungmark?

20. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Haha nej sådär skulle de aldrig heta, pojke resp. flicka, det låter ju jätteroligt =P (oj vad jag har kass humor framåt elvatiden!)

21. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Tänkte köra lite prova-på-period på Kreta i sommar =) Tror inte att jag skulle vilja flytta till ett annat land för gott, men säsongsvis eller för någon annan begränsad period hade det nog vart kul!

22. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Att det egentligen inte är så stor skillnad på himlen och jorden - bara att man är för evigt ung och frisk och rik och omgiven av vänner, och därigenom kunna ta del av allt roligt som finns!

23. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Usch, inga stackare =P Nej, om det finns några frivilliga så får ni gärna vara några av mina fyra, det är ju kul att läsa andras svar =) skriv en kommentar isf!

Kommentarer
Postat av: Malin

Okej! här kommer svaren =)



1. Nej, den är utläst redan!

2. Molekyler och grejer i all ära, men luft är inget man kan ta på...

3. Nej det tro jag inte...

4. nja...

5. nej, han användes inte då :P

6. Och hur mycket är du ute varje dag? Själv är jag uppe i ca 8 timmar...

7. Maila förslaget till den som gjort frågorna :P

8. jajaja, våren har kommit hit också =)

9. Visst, jag är på!! När börjar vi?

10. Ja off-the-record är nog bäst!

11. Ta med en kofot när du kommer upp så löser vi det :P

12. Tänkte väl det!

13. ganska lång...

14. Vet inte... Ingen klockren...

15. Det var ju underförstått... Vem annars skulle jag ta med?

16. Nej det hoppas jag inte.

17. Knäppa med fingrarna, fungerar det tror du?

18. hahaha...

19. Har lite koll =)

20. Det får vi väl se :P

21. Nån stans där man kan åka skidor...

22. Absolut, men du får vänta ett bra tag på flyttkort :P

23. hihi!

2009-04-01 @ 19:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0