Fredag v12

Kanske borde datera inläggen istället? i sälenbubblan lever man ju bara efter veckodagar och veckonummer.. v52 är jul, v1 är nyår, sen är det några lugna/kalla småbarns&danskveckor tills sportloven kör igång v7-10, sen är det några förväntansfulla veckor innan det blir påsk, och sen är det säsongsslut. och då ska det vara sol så att man kan skaffa sig en rejäl gogglebränna för att ha något att ha med sig hem från säsongen. som gör att man skiljer ut sig från folket hemma, "de som inte förstår".

1) Mina barn ska lära sig att spela instrument
OM jag någon gång får barn (vilket jag hoppas att jag någon gång i framtiden kommer känna mig mogen för) så ska de lätt lära sig spela. Helst gitarr. Piano går bra med. Möjligtvis trummor. Men inga blåsinstrument eller stränginstrument, snälla! Det är ju så härligt med folk som kan spela!! Gillar att bara sitta och lyssna.. Har suttit och hört på Martins sång och spel i kväll, favoriterna blev Guldet blev till sand & It takes a fool to remail sane. Njutbart!!

2) Små störiga grejer förstör helheten
Har suttit och gått igenom ett arbete idag inför oppositionen på måndag. Tror det var ett rätt okej arbete. Men det första jag såg när jag tog upp det var att det var fult ihophäftat. Sen ser det ut som om de har dragit ut marginalerna. Inte har de lyckats trycka på jämnautradernaknappen heller. När jag till slut börjar läsa (efter att ha förargat mig på att det inte finns någon rubrik på förstasidan) märker jag knappt vad det står för att jag sitter som en lågstadie-svensklärare och rättar stavfel, blandade tempus i meningarna, konstig kommatering och rent felaktiga ord. Vidare är källhänvisningen under all kritik, och de har valt att hänvisa till en uppsats istället för kurslitteraturen, och emellanåt dyker det upp ett namn på någon som menar något, men ingen tillhörande förklaring på vem den här människan är!
Har jag börjat bli sådär korrekt akademikersnobbig? Jag kanske ska vänta på att vi får tillbaka kritiken på vårt arbete först innan jag är för kaxig..

3) Säga vad man vill om IKEA, men de har snygga möbler
Åkte ut idag med avsikten att parkera, gå in, hämta lampan som jag visste att jag skulle ha, gå till kassan, betala och gå ut. Jag blev kvar i över en timme. "Bara en liiiiten sväng på övervåningen".. Provsatt soffor, kikade på finfina garderober och potentiella hallmöbler, sprang förbi några snygga glas som jag bara var tvungen att skriva ner namnet på och gick och fingrade på gardiner i alla möjliga former och färger, trots att jag knappt kommer ihåg vad det är för färger på väggarna i min nya lägenhet. Jag är hopplös! (och när det nu är konstaterat så kanske jag ska kika på sofforna på blocket.se, bara för att se så det inte har lagts upp någon som bara är oemotståndlig?!)

"when I'm down - can you pick me up?! when I'm feeling sad and grey, can you make it stop?!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0