Fredag-Söndag v11

är ju inte lika mkt online här i sälen som när jag är hemma så nu kör vi en trippel för hela helgen!

1) Skidåkning är bland det bästa jag vet
Fan vad fin åkning vi har haft i helgen!!!! Sol och härligt, och finfint underlag i backarna! Kombinerat med trevligt åksällskap så blir ju dagarna alldeles alldeles underbara =)

2) Det FINNS ett mellanting
Fann det inte på festen i fredags, men i lördags var det ett jäkla bra mellanting asså!

3) "Linkööpiing är ett jäkla shiitställe"
Iaf enligt bönnerna som hittade mig o Hanna på HC i lördags! Men de la till sen att de var "tre miil uutanför linköping igentliigen", så det kanske var där som var ett shiitställe? Jag gillade ju stan i somras iaf!

4) Jag pallar att köra 50 mil!
Fan vad nöjd jag var efter att ha kört hit i fredags utan alltför många stopp! Tog typ 6½ timme från GBG, riktigt bra tempo! &ljudboken var riktigt bra, när jag väl började lyssna (efter att ha hittat powerknappen...). 

5) Det finns så mkt man vill lära sig
Om man bara ska se till skidåkningen så vill jag (just nu)...:
**Få ut skidorna längre från kroppen även i högre farter
**Ha tyngden mer över ytterskidan
**Runda upp svängarna när det brantar till
**Bättra på mina kortsvängar
**Kunna åka puckel
**Träna mer på slalom o storslalom så jag vågar åka på mer
**Bli bättre på snowboard o telis
**Lära mig göra 180 över vallar
**Börja tycka att det är roligt att hoppa bigjumps och lära mig det
**Inte fega så mkt när jag kommer upp lite i fart
**Jobba på offpisttekniken
Ojoj mycket grejer här! Känns som att jag behöver göra lite fler säsonger för att lära mig allt detta, är sååå sugen! Alperna kanske?! Kanske blir lite säsongsliv när man är klar nere i HBG..

6) Filmer kan man skratta åt om och om igen
Fick en sjuukt bra film på Emma när hon hoppar igår, asgarvar varje gång jag ser den!! Tyvärr har jag fått FBförbud på den, så jag får behålla den på min dator och skratta för mig själv =)

7) Folk röstar ju knepigt
Hur kommer man på tanken att rösta på Malena Ernman i melodifestivalen!? Visst, det var väl en fin låt och hon är ju duktig och så, men det är ju inget som man går runt och trallar på eller så.. Men men, det verkar som att folk röstar efter vad de tror går hem i Moskva istället för vad de själva tycker är bra?

8) Ibland är 80 gram chips värda 50 SEK
Typ på lunchen i lördags, kände att jag behövde dem, och jag pallade verkligen inte att ta mig längre än till Gustav Bar & Grill! För övrigt ett nytt favoritställe, var där när Leif Larsans (världens bästa afterskiband!!) spelade i fredags kväll, käkade lunch i lördags och middag i söndags! Kanonmysigt, men sjukt läskigt att det känns som att man sitter i hästspiltor och äter, framförallt när Bettan smyger sig på en och gnäggar i örat!!

9) "Snabbt ska det gå, hårt ska det vara och ingen jävla kärlek"
KRs inofficiella motto, hur de kom fram till det vill jag inte veta......

NU SKA JAG UT I BACKEN!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0