..

1) Ibland känner man sig bara ensam
Trots att man inte har någon anledning till det! Typ idag, har varit i skolan hela dagen och jobbat och umgåtts med klasskamraterna.. Bestämde mig för att vara hemma under kvällen för att få ro att kolla på och kanske skriva min ansökan om utlandsstudier.. Men vad händer? Jo, man sitter här och får inget gjort och känner sig ensam!! Varför? Jag har ju själv valt att vara själv ikväll! Var är mitt självförtroende och självständighet liksom??! Jag måste träna på att va själv tror jag =) Funkar ju inte att få en sugande ensamhetskänsla så fort man inte träffar några andra på några timmar...

2) Presenter är svårt
Man vill ju hitta något personligt, något som man behöver, något som inte kostar ALLTFÖR mycket..... Svårigheten är ju bara att göra det varje födelsedag och julafton!! Speciellt till föräldrarna är det svårt, de har ju allting de tycker att de behöver och önskar sig aldrig något.. Man borde skapa en hemsida där folk kan skriva in massa bra presentidéer! Inspiration behövs ju alltid..
Ibland har man ju kommit på klockrena idéer.. Typ tavlan som vi gav till Hanna - personlig, rolig och praktisk =) Eller när man har gett bort saker som verkligen har använts, som en ryggsäck Sebbe fick en gång eller brorsans halsduk.. Sånt är så roligt! Det är ju det man vill med att ge bort något, inte bara att ge bort något för sakens skull, då kan man ju typ lika gärna skita i det och ge bort pengar eller nåt, det går ju alltid att använda, och om man ändå inte kommer på nåt smart så....
(så om nån har idéer till mina kära föräldrar så får ni gärna skriva =) )

3) Nya ord
***Avundsglad - Man avundas någon, men är samtidigt glad för dens skull. Som avundsjuk fast en positiv variant!
***Träffvärd - som sevärd, fast liksom mer en person som man tror att det skulle kännas värt att träffa!

Vet inte om jag har skrivit med BG-orden? Iaf, här kommer de igen isf!

***Attackhångel - en lite våldsam attack av hångel, där man bara frågar om offret i fråga har någon att ta hänsyn till innan man helt enkelt börjar hångla med människan.
***Tvångshångel - våldsammare än attackhångel, man tar inte hänsyn till något. Tvångssugmärken är en variant, mycket underhållande att utföra men kanske mindre underhållande att bli utsatt för =P
***Sympatiligg - man ligger med någon för att visa sympati, exempelvis för att den personen kanske har svårt att få någon annan eller verkligen har ansträngt sig med raggandet hela kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0