Onsdag v23

OMG imorrn bär det av! börjar så småningom fatta det nu tror jag, nu när "att-göra-innan-jag-åker-listan" börjar ta slut...

1) Man ringer inte folk innan kl 9 på morgonen
Blev väckt av min vaktmästare kl 7.40 imorse, inte kul alls! Dessutom var den jäveln otrevlig! Jag hade nämligen ringt dem igår och bett att de skulle fixa så jag får min extranyckel innan jag åker.. Och så ringde han tillbaka idag och sa att det inte gick för att han som vet var nyckeln är är på semester i Spanien. Då frågade jag om det inte går att få tag på honom ändå, och får svaret "vad är det du inte förstår, han är i S-P-A-N.....(bokstaverar)??!".. GAHH dumhuvve! Han lyckades sedan understryka sin egen dumhet när han frågade om den semestrande vaktmästaren kunde ringa på tisdag, och när jag säger att jag är i grekland då så frågade han mig om det inte gick att få tag i mig ändå då!!! Jag var SÅÅÅÅÅ nära att fråga "vad är det du inte förstår, jag är i G-R-E-K-L.....??!". Men jag lät bli, annars hade jag nog aldrig fått min nyckel. Jävla idiot. Om man nu ska ringa och väcka någon så kan man ju åtminstone vara trevlig!

2) Företagets rykte är sjukt viktigt
Tänker på Student Consulting som har fått väldigt mkt skit i tidningarna (åtminstone HD) det sista. Förtroendet för dem sjunker ju på en gång när man läser alla artiklar om hur de behandlar sina anställda, och de inte ens ser till att få en artikel där de försvarar sig! Så nu är inte de aktuella för nollningen längre, känns ju inte som att vi kan stå för deras verksamhet liksom... Lär ju vara svårare för dem att få anställda och andra samarbetspartners med!

                      
                                                  BIG dislike!

3) Man ska passa sig för stegar, annars kan man skada sig rejält

Pratade precis med mor & far, och de berättade bl.a. att en bekant till familjen (snickare för övrigt..) hade vart uppe på någon stege inne i huset. Antagligen var det ingen som hade hållt emot stegen nertill, så stegen halkade iväg på parkettgolvet så att han föll rätt ner i golvet och skadade både muskler och senor i axeln, kanske så illa att han aldrig kommer kunna lyfta armen ordentligt igen... Visserligen är han i 65-årsåldern, men ändå! Så var försiktiga om ni ska klättra på stegar i sommar!


       

       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0