tre lärdomar om dagen...

...är min nya idé =) varje dag måste man ju lära sig lite nya saker för att utvecklas och allt vad det är... problemet för mig är dock oftast inte att jag inte lär mig tillräckligt med grejer, utan att jag aldrig kommer ihåg och kommer på alla de käcka grejerna som jag lär mig! alltså - jag ska i den här bloggen försöka hitta tre stora eller små lärdomar per dag (oj jag sätter upp höga mål redan känner jag..) och printa ner dem här, så man kan gå tillbaka och kika på när det känns som att man inte kommer nånvart! lite samlad visdom a'la emma jungmark sådär, får se hur det går!

vi rivstartar lite och börjar med gårdagen, eller dagen när jag fick den här underbara idén (men var alldeles för trött för att göra nånting åt den):


1) Det ska (kanske) byggas tunnel Helsingborg-Helsingör (eller HH som vi skåningar säger)
Kanonbra, slipper man bära allt vin från båten till bilen.

2) Stop putting labels on everything
Under en välbehövlig paus i pluggandet försökte Linda reda ut lite saker åt mig som jag har gått och funderat på.. Slutsatsen av det hela var att man behöver inte alltid veta vad och hur allting är och borde vara, utan vissa saker får helt enkelt vara som de är (flummigt värre, men det hjälper faktiskt). Ska se om jag lyckas pränta in det här i min hjärna nu!

3) Man ska inte undervärdera värdet av att sova i sin egen säng
Så jäkla gött att sova i sin egen säng efter tre veckor på bäddsoffa i Göteborg och våningssäng i Sälen!


Större och mindre grejer i en härlig blandning =) Nu ska jag "ut i världen" se om jag kan lyckas lära mig nånting idag med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0