tillbaka i helsingborg

och då måste jag ju såklart summera ihop hela helgens lärdomar =) (får se hur detta går, blir 4x3=12 st, vad har jag gett mig in på nu?!)

1) 47 mil går snabbare än man tror
Med en bra bok i handen och skön musik i öronen så går det rätt så fort!

2) 47 mil är lätt värt för att träffa goda vänner
Det är så jobbigt att folk bor långt bort, men man får ta sig i kragen, boka en biljett, betala den (och äta nudlar resten av månaden) och åka iväg! Vissa vänner är så lätt värda resan!

3) 47 mil är mer än halvvägs till Sälen
Så om det inte är så jobbigt att åka till Karlstad så kan det ju inte vara så himla mkt jobbigare att fortsätta 23 mil till! Vecka 8......

Nej nu får vi allt byta tema lite!

4) Offrade skidtimmar fås igen i tentapoäng
Kändes som att tentan gick bra iaf, hoppas det, annars hade jag ju kunnat lägga den tiden på att åka skidor och glassa istället!!

5) Om man lägger saker på hårddisk D så försvinner de inte när man formaterar om datorn
Hmm nu gäller det bara att lyckas med det när man sparar grejer! För med tanke på hur bra det brukar gå med mina tekniska prylar så får man ju räkna med att formatera om datorn snart igen.... Eller man kanske skulle satsa på en bärbar hårddisk helt enkelt?

6) Det finns intressant kurslitteratur
Är starkt optimistisk inför denna kursen - Konsumtion identitet och kommunikation, böckerna verkar riktigt intressanta!! Gäller bara att ligga i lite och läsa dem!

7) Jag ska snart snart snart få åka skidor igen
Om sju dagar bär det av till Bad Gastein, ska bli så härligt!! Hörde skvallras om 160 cm snö på toppen, låter ju inte helt fel.....

8) Världen är väldigt liten
Hur stora är oddsen för att min syssling med familj (som jag inte har träffat på flera år) ska till Bad Gastein samtidigt som jag?!! Måste ju passa på att ses då!

9) Sponsorteamet kommer bli grymt
Hade första mötet idag vi tre, tror det kommer funka kanoners! Ska skriva ihop brev och kontrakt och sånt nu, sen är det bara att börja ragga företag till "introduktionsveckan"!!

10) Stämningen gör så mycket
Förfesten i Karlstad var verkligen jättetrevlig! Man är ju alltid lite nervös när man ska va med människor som man inte känner alls, men alla var öppna och glada och trevliga. Kul med ett såpass blandat sällskap! Och musikquiz var ju störtroligt, så länge jag får tävla är ju jag glad....

11) Jag måste röra på mig mer på volleybollplanen & öva på servemottagningarna!
Måste prioritera volleybollen på måndagarna i fortsättningen, himla himla roligt!!

12) Tights och dunväst är inte tillräckligt när det är 0 grader
Skärpning Emma!


gött jobbat emma =) nu är det sovdags, imorrn bitti ska jag fixa CV och skicka till reseföretag om sommarjobb!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0