ljummet?

om man står med ena foten i iskallt vatten och den andra i kokande så har man det i genomsnitt ganska ljummet/bra sägs det ju... kan man räkna det med annat med? har nämligen fått två saker idag: en lägenhet och en förkylning. i genomsnitt ganska ljummet alltså =)

har spenderat större delen av dagen i sängen, men lite saker har jag nog hunnit snappa upp iaf...


1) Pressbyrån har allt
Vad det än är för akut behov du har så har de det. Fan vilken bra affärsidé. Snacka om att vara på rätt plats på rätt tillfälle. Kanske går att utveckla mer? Man får tänka efter i vardagen, känna vad man ofta glömmer eller behöver när man är på ett visst ställe, kanske kan bli en företagsidé till slut? Inte för att jag har tänk skaffa något eget företag men ändå!

2) Något litet kan göra en väldigt väldigt glad
Tror jag har skrivit det förut någon gång, men det är så jäkla sant! Att bara få ett "jag tänker på dig"-meddelande eller som i dagens fall när jag öppnar brevlådan och det trillar ut ett kort från snögubbeborg... Det värmer så mycket! Man borde vara bättre på att göra sånt. Skicka ett sms eller vykort, ringa bara för att säga hej, säga till folk att man tycker om dem eller säga till när nån gör något bra..

3) "Försök inte skilja mellan rätt och fel"
Dagens österländska horoskop i metro (=för alla födda 1987). Sant. Det är lätt att vara snabb i att döma och sätta in saker eller personer i rätt- eller fel-facket. "Det finns inga gråzoner" som hon AIKledaren sa apropå att älska eller hata ett lag. Men jo, det finns gråzoner, varianter, olika sätt att se på saker... Man får bara inte vara för snabb med att analysera och försöka sätta etiketter på saker. En sak som kan vara rätt från någons synvinkel är fel från någon annans, eller något som man gör kan vara fel på ena stället men väldigt rätt på andra.. 


brr nu ska jag tillbaka ner under täcket och försöka bli frisk, det är så sjukt tråkigt att va sjuk!!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0