imorgon: BG 09!

är så jäkla taggad just nu! imorrn sätter vi oss på bussen, på tisdag morgon är vi framme i bad gastein. rapporterna säger 170 cm snö på toppen. låter fan inte fel. blev så taggad att jag tog på mig pjäxorna och skidorna i hallen och bara stod och njöt en stund. miffo. menmen är man skidfrälst så är man. när jag stod där i hallen (dvs korridoren emellan köket och garderoben) kunde jag riktigt känna hur jag gled fram i stora sköna carvingsvängar. dock greppade mina kanter inte så bra på plastmattan jag har på golvet, så jag gled änna lite när jag försökte lägga upp skidorna på kant och trycka till lite lätt. tur att väggarna aldrig är långt borta i denna lilla lägenheten.

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ

vad det här ska bli roligt. helt galet.

det bästa är att sen är jag här i helsingborg i två veckor. pluggar, kalasar och jobbar med novischeriet. sen bär det av till sälen (för att tentaplugga hmmm) i en vecka. så det är mycket skidåkning och "säsongsliv" på gång nu. underbart. dör av längtan när jag ser alla bilder som folk lägger ut på facebook. hittade en favorit idag på en kollega som sitter i en frys. klockrent kort. jag gissar att klockan är ganska mkt där...

dagens lärdomar:

1) System funkar bara så länge man själv följer dem
Jag tänker på mina strumpor. Har haft två enormt bra idéer för hur jag ska lyckas hålla dem ihopparade. Första var i somras när jag och ida var på ullared. En snilleblixt fick mig att köpa massa massa massa vita och svarta strumpor. För om man bara har vita och svarta är det ju jättelätt att para ihop dem! Problemet var dock att a) jag köpte ju både korta och långa strumpor = svårare och jobbigare att para ihop och b) jag kom inte på att jag var tvungen att slänga alla andra strumpor för att inte de skulle komma och blanda sig i och göra det jobbigt. Så mycket för den snilleblixten alltså. Idé nr 2 fick jag när jag insåg att jag hade en låda över i min byrå - perfekt för att lägga de strumpor som man inte lyckas para ihop i, och så kollar man varje gång man hittar en omaka strumpa om det finns en matchande i lådan. "Varje gång" var änna problemet i den här idén. Det blir svårare om man helt enkelt bara fortsätter dumpa omatchande strumpor i lådan, och framförallt när de då och då hamnar i lådan för ihopmatchade strumpor, för där tänker man ju verkligen inte på att kolla, för där ska det ju bara ligga ihopmatchade strumpor. Puh, vilka problem man har. Tur då att man har sjukt många par strumpor så att det brukar lösa sig ändå =)

2) Euron är jättedyr just nu
Nästan 11 kr/euro, sjukt mkt! Vad kan det bero på? Är det att den svenska kronan har gått ner p.g.a. att det går dåligt i bilindustrin, eller tror folk bara att kronan kommer gå ner och de därför säljer den? Eller kan det vara så att euron (och dollarn) har gått upp, men så borde det väl ändå inte vara för dollarn borde ju ha sjunkit jättemycket efter börskraschen? Eller? Jag kanske får lite klarhet i det här på nästa tentagenomgång, var ju en fråga som rörde vad som påverkar en valutas värde =)

3) Det är jobbigt att packa
Vilken/vilka jackor ska man ha? Skor? Hur många underställ? Hur kallt kommer det bli? Brukar det blåsa mkt där? Vad ska jag ha att äta på bussen? Ska man ha nån filt och så där? Vad är "utgångsmodet" i bad gastein? Är det ok att lägga hjälmen i pjäxbagen? Har jag några flipflops hemma, det ska ju visst va så ofräscht på golvet på hostelet? Varför har jag inte fler mössor som det inte står vattenfall över hela för? Och varför ligger handskfettet i sälen när winstedthandskarna verkligen skulle behövas smörjas in? OCH HUR I HELVETE SKA ALLT FÅ PLATS I EN RESVÄSKA??!

nu ska grejerna tryckas ner i väskan!! wiiihaaa =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0