håller tummarna, kämpar på och relaxar lite

1) Ibland saknar man att bara ha någon
Någon som man är prio ett för, och som är det självklara numret att ringa upp om man bara vill berätta något eller har något som man funderar på.. Och någon som säger åt en att lugna ner sig och att allt ordnar sig när man har för mycket tankar som snurrar runt i hjärnan, att "så länge vi har varandra så går allting bra".. Nu måste jag säga sådant till mig själv, känns väldigt ovant! Överhuvudtaget är det himla svårt att lära sig att klara sig själv och hitta tryggheten i sig själv och "bara" kompisar efter att ha varit i förhållanden större delen av tiden i sex år.. Det är en jäkligt lång tid, och hela tiden som jag har lärt mig att leva, ta hand om mig själv och tänka efter vad jag vill och inte. Vilken omställning. Det är kanske inte konstigt att man är lite förvirrad och känner sig vilsen. Jag kanske bara måste lugna ner mig lite, känna att jag klarar mig själv och inte överanalysera så mycket, så går det nog bra sen. Eller?

2) SVT.se lägger ut mer än man tror
Hittade precis helgens dokumentär om darling winnerbäck på hemsidan, härligt, trodde att jag som är lite mobbad och inte har någon TV hade missat den, men icke! Härligt att se lite om Lasse, gick ju inte på konserten i somras för att jag blev lite besviken förra sommaren när konserten var väldigt lik föregående års.. Men om jag är i sverige i sommar så får det bli konsert (om det finns någon!) då!

3) Man behöver slappna av lite
Har haft en jättetrevlig kväll och fått skingra tankarna lite med vin, spel och trevligt sällskap. Överträffade mina förväntningar faktiskt, var trött och så innan men kvällen livade upp =) Alltid kul när saker blir bättre än man först tänkte sig! Mycket bättre än igårkväll när jag satt med andan i halsen och tänkte på allt jag behöver fixa med just nu.. Men idag, en knapp vinare senare, så känns det faktiskt ganska bra. Jag får styra upp det här helt enkelt!



Höjdare i dagens Aliasomgång:

Hinke: Om man inte har fått i sig tillräckligt med vatten blir man....
Simon: BAKFULL!
(rätt svar: törstig)

Hinke: Något jag inte får i mitt förhållande?
Simon: Sex!
(rätt svar: bestämma)

och en klassiker:
Malins brors kompis: Ett land utanför Sverige?
Malins brors andra kompis: Thailand?
Malins brors kompis: Nej, men på samma bokstav!
Malins brors andra kompis: Taiwan?
Malins brors kompis: JAAA!
(hur troligt är det liksom, på alla länder som finns att välja på!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0