fokus...

...är något jag har problem med just nu (eller ja, typ alltid, men just nu är det jobbigt att man inte lyckas!). hittar på allt möjligt annat än att plugga! som t.ex. att sitta här, härligt och produktivt (output i förhållande till input för övrigt, gah lite skadad är man allt, eller ska man se det som att man har lärt sig något?!)

1) Disken försvinner inte av sig själv
Spelar ingen roll hur mycket jag än tittar på den, den står kvar på diskbänken ändå. När jag skaffar en "riktig" lägenhet ska jag lätt investera i en diskmaskin så fort som möjligt, det är så jäkla värt.

2) Jag har ingen koll på "Vår ekonomi"
Läste bokfan i november, ska lägga måndag och tisdag på repetition av den tror jag... Insåg det när vi under en promenad försökte reda ut hur konjunkturer-inflation-skatt-ränta-investeringar hänger samman.. Oj vad det snurrade i huvudet!

3) Det verkar finnas luckor för att åka till sälen åtminstone v8 och v13
Iofs kommer jag få sitta och plugga som en idiot större delen av dagarna, men det får man väl ta för att kunna komma upp och få lite sälenkänsla =) Saknar allt och alla där himla himla mycket, så jag måste få åka dit en del iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0