when I'm down, will you pick me up?

1) Förhoppningsvis blir det massa massa Sälen i vår!
tentan är avklarad, härligt, tror att det gick vägen = SÄLEN V 13!! skulle va så härligt, jag saknar det sjukt mycket. förhoppningen nu är att va uppe 10-20/3, 23-29/3, 4-14/4 och 23-26/4. hade vart så jäkla kul om det hade gått att vara uppe så mkt.. Man vet ju inte hur nästa säsong blir, så man får ju passa på att njuta av den här medans den är.. Nästa år kanske många av favoriterna är borta (fler försvinner ju för varje år), det blir ännu fler nya som man inte känner.. Och nu finns det ju gott om snö där uppe med.. Och Ida taggade mig lite på att köra fyran, hade ju vart sjukt kul. Hon berättade om nån instruktör som hon hade haft som hade fått henne att tycka att det var kul att hoppa.. Det skulle jag verkligen vilja lära mig! Får övertala nån att åka med mig och inspirera! För det som fattas i åkningen är mycket modet.. Och om jag lär mig att hoppa så kanske jag inte kommer tycka att det är så läskigt att åka fort och brant och allt vad det är?! (min alldeles egna om-man-klarar-en-svart-backe-så-tycker-man-att-de-röda-är-jättelätta-teori). Behöver ju utvecklas ganska ordentligt i åkningen om jag ska klara av att köra fyran. Teorin går ju alltid att plugga in, och att prata inför folk och förklara och se saker från olika synvinklar - det är ju vad min utbildning går ut på. Så åkträning åkträning åkträning. Och en del undervisningsträning. Skulle vara sjukt givande att gå lite praktik. Kanske ska kolla om jag kan göra det när jag kommer upp nästa gång? Hade vart skoj med! Få lite idéer och influenser från någon annan. När vi började jobba julen -06 fanns det ju inte direkt något utrymme för praktig...
Oj vad mycket framtidsplaner =) Har ju massa saker att klara av här först, framförallt essän... Det är det mest akuta. Förutom tentafirandet ikväll som ska bli jätteskoj! Ska käka thai, spela spel och dricka vin på vallgatan, ska bli riktigt skoj.

2) Det finns olika typer av belöning
Idag har jag belönat mig med att hinna baka bröd (jättegott! inspirerad av tjejerna på pärtvägen) och ta en cykeltur i skymningen =) Ser fram emot mitt badkar i lägenheten på Handelsmansgatan, tänk vilken sporre under de sista kilometrarna när man är ute och springer!!?

3) Våren är här!
Idag har solen värmt, himlen har varit blå och jag och Henke har suttit och solat! Solglajjerna på, brassestolen fram och en icke-skol-tidning i handen! Njutning. Sen har fåglarna och kaninerna (Helsingborg är fullt av kaniner) kommit fram med! Saknas bara att snön smälter och det blir lite varmt, sen är det vår här på riktigt! (mellantingväder är ju så tråkigt.. vill ha riktigt vårväder här och riktigt vinterväder i sälen, tack =) )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0